VECKA 10

Hela gårdagen släpade sig fram. Kändes som att jag stod still på v8+6 i en halv evighet. Vaknade mitt i natten och det första jag tänkte var: "Jag går in i vecka 10 idag!" Det här är en helt ny vecka. En tvåsiffrig vecka! För längesedan skrev jag att det skulle vara så himla skönt att ta mig igenom vecka 8 och 9, och bara nå v9+0. Och vet ni? Det känns precis lika bra som jag trodde att det skulle göra. Jag har inte varit såhär lugn på flera dagar. Jag är så himla lycklig! 
 
Jag vet att jag fortfarande har fyra läskiga veckor framför mig, men jag känner mig väldigt positiv just nu. Jag hoppas att december flyger förbi. Nästa vecka åker vi till Sverige. Tror fortfarande att jag ska hålla graviditeten hemlig även om det skulle vara såå himla kul att få berätta för familjen in person. Får fundera lite till på hur jag ska göra. 
 
Tror att det kommer bli lite svårt att dölja. Min pappa har redan börjat förbereda gravad och rökt lax. Jag älskar rökt lax, och varje gång jag åker till Sverige så förbereder han alla mina favoriträtter. Just det här med laxen har jag funderat lite kring. Han förbereder den helt själv och fryser in den. Skulle det vara farligt att äta den? För säger jag att jag inte vill ha kommer alla fatta att jag är gravid...

Kommentarer
tess säger:

Om den har varit fryst i minst tre dygn är det okej, samt att den ej legat framme i rumstemperatur för länge när den ska ätas :)

Svar: åh, så skönt att höra! Här ska minsann ätas lax! :D Kram!
Snutten

2013-12-05 | 14:53:21
bambino.blogg.se säger:

Vecka 10! Helt fantastiskt!

Svar: Eller hur?! :D
Snutten

2013-12-05 | 17:24:40
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Hanna säger:

Hejja Snutten!!
Kram

2013-12-06 | 08:07:36
Bloggadress: http://nattstad.se/drommenomettbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback