Svenska+Nederländska+Hindi

God morgon! Här sitter jag och äter en såndär choklad-croissant till frukost. Fy vad gott. Så klart hade jag bestämt kvällen innan att jag skulle vara otroligt nyttig och inte äta en massa skit. Egentligen är det Rs fel. Varför köper han ens hem sådana här grejer? För jag har liksom noll självkontroll. Och sen surar jag över det. Ger du mig choklad så tar jag ju självklart emot det, man är väl inte dum i huvudet! Men inte är jag tacksam och glad... Jag är bitter och hatar dig på något plan för att du ens gav mig den där lilla biten av himmelriket. 
 
Huuuur som helst. Inte alls det jag ville prata om. Tänkte bara kika in och säga hej, och tacka för BRA tips. Vad mycket jag lär mig! Skulle ärligt talat vara helt borta utan bloggen.
 
Igår var jag på en språkskola där jag ska börja läsa snart. Ska lära mig nederländska på högskolenivå. Så jag satt och skrev nivåtestet och hörde någon prata svenska. Det var otroligt distraherande men fan vad glad jag blev. Så kommer någon in till klassrummet där jag skriver testet och berättar var jag ska lämna in när jag är klar. Jag går dit lite senare tillsammans med R. Där sitter en kille och en tjej. Och vi konverserar lite. Märker att det var ju de som pratade svenska. Så mitt i nederländskan går jag över till svenska. Hahaha. Jag älskar att chockera människor på det här sättet. För tittar man på mig ser jag ju inte typiskt svensk ut! Båda blev väldigt paffa. Det kändes jättekonstigt att prata svenska igen. Tjejen var belgare men hade läst svenska på universitet, och killen var från Skåne någonstans. 
 
Jag minns när vi var i Indien hela familjen. Jag hade på mig indiska kläder och såg väldigt indisk ut. Vi åkte till Taj Mahal och det var fler svenskar där än i hela Belgien, tror jag. Jag och min bror gick runt hela dagen och bara hoppade in i de svenska konversationerna. Hehe. Roligaste jag gjort i hela mitt liv. 
 
Det här var vi: 
Svenskar *oanandes*: "Vi tar en bild här... ja, när de flyttar på sig."
Vi: "Men vi hade tänkt stå här ett tag."
Svenskar: *dör av chock*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback