v8+3

Hejsan. Detta är tredje natten i rad som jag sover fullständigt skitdåligt pga ont i magen. Jag har som mensvärk. Just nu har det inte gått över gränsen till det normala, men igår blev jag verkligen orolig. När jag klev upp från sängen förväntade jag mig en massa blod, men det kom inte så mycket alls. Och inga klumpar var det. Sedan kändes mina boobies riktigt tunga och ömma. Så då blev jag hoppfull igen. Jag vet inte vad det är med natten som gör att jag förlorar all hopp. Sedan får jag tillbaka den (plus illamående) av morgondagen. Det är jobbigt. 
 
Ett annat symtom är att jag fått ont i ryggen. Efter att ha läst lite på internet kan det bero på två saker när man är gravid: 
 
1. Att fostret dött i magen. Det var en tjej som fick skitont i vecka 8-9 och sedan blev det outhärdligt i vecka 13, så gick hon och kollade upp sig. Och då visade det sig att fostret varit död sedan vecka 9. 
 
2. Att foglossningen redan börjat. 
 
3. (Och detta har jag lagt till själv) Att jag sovit fel på den hårda soffan här nere i vardagsrummet. 
 
R fick massera mig jättelänge igår. Stackarn, jag hatar att göra honom orolig. Sedan känns det jobbigt att jag ska vara sängliggande hela dagen och han kommer hem och lagat mat och städar, etc. Det känns inte rättvist i själen. Men sen säger min elaka sida att "du är gravid, dra nytta av situationen" och sen blir jag lugn och drar nytta av situationen. Eller nä. Jag mår rätt dåligt och säger till honom att låta bli att städa och jag gör det när jag mår bättre. Snälla jag... 

Kommentarer
Lin säger:

Ååh, läs inte på nätet. Man blir tokig..
Blir din oro för stor så får det väl vara värt de där pengarna till gyn?
Men det måste väl vara hur skönt som helst att blödningen slutat?? Och "mensvärk" har var och varannan under första trimestern, livmodern växer ju så det knakar!
Kram!

Svar: Såå skönt att det slutat! Och ja, jag tror att det är livmodern som växer, visste dock inte att det skulle kännas så ordentligt. Trodde mest att det skulle vara en liten känning, haha. Stor kram!
Snutten

2013-04-16 | 17:57:44
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/
Anonym säger:

Fast en del får ju ont i ryggen när de har mens, och då är det pga hormoner inte döda foster, så du kan nog andas ut tror jag =)

Det kommer gå hur bra som helst <3

Svar: *andas ut* Jag hamnar i onda cirklar av dåliga tankar ibland så känns skönt att ni finns här för att dra mig ur dem! Kram!
Snutten

2013-04-16 | 18:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback