Igår

Förlåt att det inte blev någon uppdatering igår! Det var verkligen inte meningen! Såhär gick det till:
 
Jag träffade R i väntrummet, han var där före mig. Jag var nervös. Men jag fick en känsla av att allt var bra ändå. Vet inte riktigt varför. Kanske var det min ständiga hunger som tröstade just i den stunden... I flera dagar har jag haft noll aptit. Jag har ätit jättelite, inte för att jag inte var hungrig eller mådde illa. Det bara gick inte att äta det som var framför mig. Men den här dagen hade jag varit hungrig en timma efter måltiden. Bra. Härligt. Tröstande. 
 
Sedan ropar läkaren in oss. Det första hon frågar är när jag hade min senaste mens. Jag får hjärnsläpp, kan inte alls minnas. "Det är jätteviktigt", säger hon. Jag VET! Panik. Jo, men jag SKULLE haft min mens 16 mars och min cykel är 32 dagar lång så räkna bakåt från det, vetja! Hon tittar konstigt på mig. Jag vet att jag är väldigt korkad, tänker jag för mig själv. Sedan kommer jag på att det var den 12 februari - två dagar innan alla hjärtans dag. Ahhh, första frågan avklarad. Är resten lika svåra? 
 

Hon säger att jag ska ta av mig byxorna och trosorna och sätta mig på gynstolen. R står typ där nere och jag ber honom komma upp till mitt huvud. Hon går in och ser en blödning. Hon tar de prover hon behöver. Sedan går jag in till nästa rum och där ser jag ultraljudsapparaten. Hon går in så snabbt (kanske kan R ta och lära sig tekniken?) och helt plötsligt uppenbarar sig vår kotte på skärmen. Jag ser hjärtat slå. flick, flick, flick. Jag trodde inte att jag skulle LE så stort! MEN JAG LOG! Det var ju underbart att se. Jag har alltid trott att jag skulle bara: "mjeeeh.. whatever." men ååh, det var underbart. Läkaren säger att blödningen inte har något att göra med bebisen. Det var också SA skönt att höra. 
 
Sedan fick vi en bild och min gravidbok som tydligen ska vara min bibel i 7 månader. R och jag hade pratat om NÄR vi skulle göra det officiellt och jag tyckte att det kändes som en bra idé efter första kontrollen i alla fall. Så efter en stor blöt kyss sa R att vi skulle köpa tårta och dra till svärisarna och berätta. Han var såå glad! Så vi drog till stan och jag köpte "farmor-farfar"-koppar till blivande farmor och farfar. Det var jättefina. Sedan köpte vi tårtan och åkte direkt hem till dem. Jag hann aldrig komma tillbaka hem för att uppdatera er... Kändes sjukt jobbigt, men just i den stunden var jag lycklig att det skulle bli officiellt nu. 
 
 
Vi kom fram och räckte över presenter till alla som vi tagit med från Indien. När allt öppnande var slut så var det två paket som var kvar. Jag räckte över dem och de började öppna. Farmor öppnade snabbast, och jag tror att hon förstod på en gång. Farfar var lite segare, och sedan sa han "men jag är inte farfar, vaddå farfar?!" Ja, du ÄR inte, men du kommer att bli!", sa jag då. Då trillar poletten ner och svärmor kramar mig och R. Rs bror kommer in och ba: "Men huuuuuuuuuuuur?!" Hahaha. Sedan blev allt tyst. Obekvämt. Tror att alla var i chocktillstånd. 
 
Resten av kvällen åt vi, men pratade mer om Indien än om graviditeten. Jag fick faktiskt inte ens frågan om hur långt gången jag var. Men jag vet också att R kommer från en familj HELT olik min egen, där man oftast inte pratar öppet om dessa saker. Sedan kan jag förstå chocken. 
 
Idag hade jag tänkt att berätta för mamma också. Att berätta för mina egna syskon kommer att bli hur kul som helst. Min bror ÄLSKAR barn och de ÄLSKAR honom. Ahhhh, jag bara önskar att jag kunde vara hos dem när jag berättar. Det får bli över skype helt enkelt då. 
 
Just det... R var skittrött så han somnade på soffan. Kunde inte väcka honom så jag somnade också runt tio-tiden. Vaknade upp för två timmar sedan och kom precis tillbaka från svärisarna. Det första jag gjorde var att logga in på bloggen för att uppdatera. Bild på ongen kommer snart! 

Kommentarer
Amanda säger:

Du får ju inte oroa oss så!!!! Skönt att höra!! Tittat in hela natten och morgonen!! :D Grattis!!

Svar: Men söt! Tack, hjärtat!
Snutten

2013-04-10 | 09:40:29
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Alexandra säger:

Grattis, gud vad kul och vad skönt att allt var bra med liten!
Man längtar så efter en liten när man läser om andra som får:D man undrar hela tiden när är det min tur:D så spännande!

Svar: När det än blir (snart får vi hoppas) så kommer det att bli alldeles fantastiskt underbart! Vill gärna också läsa om din tid på väg mot en graviditet - starta blogg? :D
Snutten

2013-04-10 | 10:18:49
Sussi säger:

Blir SÅ himla glad för er skull! Så skönt att allt såg bra ut <3 Kramar.

Svar: Tack för all stöd! Kram!
Snutten

2013-04-10 | 11:15:20
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Alexandra säger:

Jag har faktiskt en blogg:) men den handlar inte om min barn längtan, lite mer en dagbok om en vardag:)

Jag hoppas verkligen att få känna det du känner nu som nygravid, nu snart. Då har jag uppnått min högsta dröm, bli mamma och ha en familj med mannen i mitt liv:)
Men så fort jag blivit gravid och berättat för de som jag vill ska veta det mellan "4 ögon" så kommer det bara stå hur lycklig jag är och en massa magbilder:D

Svar: åh, längtar till att få läsa om det! :D
Snutten

2013-04-10 | 20:44:58
Bloggadress: http://dahlgrenaa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback