16 April

Jag mår illa. Jag har ätit och det blev liiiite bättre, men fortfarande jobbigt. Det blev värre när jag sprayade mig med min favoritparfym. Kan säga att den luktar mycket starkare än jag minns. Dagarna segar sig fram. Tre veckor kvar till ultraljudet... Efter det kanske jag kan njuta på riktigt av graviditeten. Undra hur stor plutt är nu? Sedan jag började blöda har jag skitit i att läsa på om fostret. Graviditetsboken har legat oläst på skrivbordet, men nu kanske jag vågar läsa fram till vecka 9 i alla fall. 
 
Igår pratade R för första gången med bebis. Det var när jag fick mensvärk. "Sluta störa mor din... *paus*... Hälsar din fader." Haha. Sött. Men värken gick inte över, så R bad MIG prata med bebis. "Amen, säg åt den att lägga av bara. Den kanske lyssnar på dig!" Lägg av, sa jag då. Halvt till R, halvt till bebis. Då gick värken över. Tyckte ändå att det var ett speciellt moment. Och något jag vill minnas.
 
 

Kommentarer
Puma säger:

Skönt att det blöder mindre. Du ska se att allt är bra därinne. Jag håller tummarna stenhårt.

Svar: Tack, vad fint! Jag hoppas att det verkligen är så!
Snutten

2013-04-16 | 20:51:47
Bloggadress: http://drommenomsaga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback