Väntandes

Jag har väldigt ont i magen just nu. Som molande mensvärk. En hel vecka kvar till BIM. Men minns att jag hade ont ganska lång tid innan mensen förrförra månaden. Hoppas det går över snart. Det känns verkligen ordentligt. Det började när jag tog morgonpromenaden i morse. 
 
Pratade alldeles nyss med R och han frågade hur jag mådde. "Bra, men jag har ont i magen", tänkte jag säga. Men jag skippade det sista och det blev ett ensamt "bra". Jag vill inte ge honom eller mig själv förhoppningar. 
 
Jag inser att ont i magen/mensvärk så tidigt kan innebära att ägget redan fäst och att det livmodern nu börjar växa. Jag vet också att det kan betyda att mensen är någon dag tidigare än vanligt eller att det faktiskt är normalt att det börjar göra ont en vecka innan mens för mig.

Grejen är att allt är så annorlunda varje månad. Jag har olika symtom varje gång. Hade knappt mensvärk förra månaden. Så... Det är bara att vänta och se. 

Kommentarer
Sussi säger:

Åh, vad jag känner igen allt det där! Hur man analyserade alla nya och gamla symptom varje gång. Och det gick ALDRIG för mig att förutse om det blivit ett litet mirakel eller inte eftersom det ALLTID var olika varje gång...

Så här i efterhand är det lätt att hitta de symptomen som nog troligtvis var gravidsymptom men när man är mitt uppe i det vet man varken ut eller in.

Håller tummarna att du snart inte behöver längta mer!


Svar: Tack så mycket! Du har såå rätt, man vet verkigen inte när man är mitt uppe i det. Jag lever ju på spekulationerna. Jag hoppas också att det är riktiga grav-symtom denna gång och inte "mensen-på-g"-symtom som det har varit de två senaste gångerna.
Snutten

2012-10-30 | 18:37:17
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback