Skrämd

Idag var jag helt ensam hemma från kl 10 till ungefär kl 16. Jag gjorde saker som... ja, ni vet... Som alla gör när man är alldeles ensam hemma. Passade på att lära mig gangnam style-dansen. Dansade som en galning. Pratade högt med mamma på telefon på, hör och häpna... SVENSKA. (Vet inte om jag skrivit detta innan men det ogillas alltså att jag pratar på svenska av familjen. Jag får alltså inte tala med min mamma på mitt modersmål, i MITT EGET hem när någon från familjen är i samma rum!). Och så passade jag på att vara naken och peta i näsan. Sånt som man gör alltså.
 
Vid tre-tiden började jag laga mat (nu påklädd) och lyssnade på svensk radio på datorn. Jag hade också bloggen uppe. Sedan kom R's syster hem och kollar en grej på min dator. Utan att fråga. Jag var inne i mitt matlagande så jag hann inte reagera. När jag vände mig om var det något hon sökte på google. Visste inte då om hon hade hunnit se bloggen. Hade för mig att den var uppe, men radiosidan var längst fram. Övervakade hennes sökning med en lite lätt sur/skrämd min. 
 
Fan. Vet inte alls vad jag skulle göra om den faktiskt blev upptäckt. :(

Kommentarer
Lin säger:

Bor ni inte själva, du och R? Jobbigt att man inte kan få prata sitt modersmål i sitt eget hem..
Men du skriver ju bloggen på svenska, så hon förstod väl inte vad du skriver om?

Svar: Nä, vi bodde själva ett tag. Men i och med renoveringen i hans föräldrars hus flyttade de in hos oss ett "litet" tag. Jo, bloggen är på svenska, men det är ju så lätt att översätta med google translate etc. Så det är det jag är rädd för, men förhoppningsvis såg hon ingenting.
Snutten

2012-10-17 | 17:03:42
Bloggadress: http://www.babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback