Sablans Glitterpalett

Jag hittade graviditetstesterna som jag hade gömt i min låsbara sminkbox. I den finns glitterpaletten och lite mer extrem smink som jag använde mig av i lördags när jag var på fest. Den boxen kommer ju fram så sällan, så jag tänkte att det blir ju SUPERBRA att ha testen där! 
 
Självklart hade jag glömt att det var där jag förvarade dem, och ända sedan jag såg har jag inte kunnat sluta tänka på NÄR jag kan få använda dem. När kan jag testa? Jag vet att jag skrev att jag skulle vänta tre dagar efter BIM... men shit - jag tror inte att det går! 
 
Så jag kom fram till att jag skulle testa på ÄL+12, för då kan jag få ett korrekt resultat! Men jag har volleyboll-träning den dagen. Jag stiger upp jättetidigt, och sedan måste jag snabbt iväg. R och jag kommer inte träffas förrän senare på kvällen. Så ja.. Det är ingen bra dag. Och ska jag vänta till ÄL+13 kan jag ju lika gärna vänta till efter BIM.
 
Efter att ha stått med två av testen i händerna i en halv minut så la jag undan dem, och plockade fram den där sablans glitterpaletten som jag egentligen letade efter. 
 
Såhär såg mitt skrivbord ut när jag var klar... Inte lika snyggt som fejan blev.
 

Kommentarer
Jonna säger:

Godförmiddag! Känner igen mig så kollosalt mycket i det du berättar. Min man kommer hem igår efter att jag skickat ett sms och berättat om svaret från sorbonne samt att jag köpt grav.test, "vill du inte testa nu? Jag vet ju att du vill testa nu när du har köpt" säger han. Och trots att jag vet att man ska testa med morgonurin och helst väntar till efter bim så är det ju helt santans Omöjligt att vara resonlig och säga "nej, vi väntar". Så vi testade och det visade ju noll och ingenting. Som tur var är det två test i paketet och vi ska testa igen på fredag morgon eftersom vi åker bort med vänner över helgen. OCH symptomen fortsätter.

Apropå sorbonne så är tanken att jag ska bo i paris det halvåret och min man förhoppningvis (om han får en efterlängtad tjänst) stannar i sverige. Att vara spädbarnsföräldrar på det viset inser jag också att det inte håller. Trots det fortsätter jag att stråla som en sol och se fram emot fredag.

Ta hand om dig och tack för att du läser kommentareran!

Svar: Jag läser alltid kommentarerna (det är ju inte precis mycket sådana jag har och läsa ;) )! Jag förstår att det kommer att bli jobbigt... och jag förstår att du strålar och ser fram emot ett plus! Jag har det likadant. Pluggar och har en pågående renovering i huset. Väntar man på det perfekta tillfället finns det en risk att man missar den, eller så kommer den inte alls. Så jag gav in för min längtan och vek mig för hjärtat... Och så blir det som det blir. Kram på dig!
Snutten

2012-10-30 | 11:17:06
Johanna säger:

Jag testade mig faktiskt 3 dagar innan bim. Var så jäkla trött en dag så jag typ sommnade sittande, en kollega sa: du är ju gravid!
Nää nää tänkte jag, jag var ju inställd på mens och vi hade ju bara försökt en månad, men gjorde ett clear blue test på kvällen dessutom, och det blev minnsan ett plus!

Lycka till! Och mitt råd är väl det där att inte tänka för mycket på just att bli gravid, jag vet sjuuukt svårt, men hjärnan är lustig

Svar: Vad kul för dig! Grattis till din graviditet! Och hoppas att den är allt du drömt om! :)
Jag försöker ju att INTE tänka på det, men då tänker jag istället: "Du ska inte tänka på att bli gravid, inte tänka på att bli gravid, inte tänka på att... " osv, i aaaaall evighet... (tills jag blir gravid).
Snutten

2012-10-31 | 09:44:28
Johanna säger:

Tack. Är i v 40 nu och på lördag är han beräknad :)
Nja jag har spytt heeela grav så varit ganska jobbigt, men klart värt det.
Jag vet! Så tänkte jag oxå..
Bästa tipset: njut ordentligt av sexet, inte tänka bebis verkstad :) och ligg kvar en stund innan man går på toa efteråt ;)

Svar: Wow, det är ju verkligen nära! :D Vad spännande!
Jag njuter och ligger kvar, så hoppas att det lönar sig! ;)
Snutten

2012-10-31 | 22:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback