Otäck Dröm

Jag hade en så sjukt konstig dröm i natt som jag såklart glömt bort när jag vaknade. Den var så obehaglig och sorglig. Drömde att jag var på sjukhus och hade precis fött barn. Jag var alltså "klar" med födandet och barnet hade förts till en annan avdelning. Jag träffar R och han är orolig och konstig. Jag anar direkt att det är något "fel" på barnet men förstår inte vad. 
 
R berättar att han har fått förklarat från läkaren att de där pillerna jag tog inte alls var bra för barnet och att jag tagit för många. Jag säger att jag bara tagit en tablett per dag! Och det är bara folsyra jag tagit!!! Jag blir alldeles orolig och han påstår att jag har tagit två st per dag! Och de var dåliga för barnet. Läkaren kommer in tror jag, och jag säger desperat att det var ju rekommenderat för gravida! Men tydligen inte. I bakhuvudet tänkte jag själv på hur dåligt jag hade ätit och inte tagit hand om mig själv. (Det är faktiskt sant, jag äter såå dåligt och jag vet att jag måste börja ta hand om mig själv igen. Jag äter väldigt lite och vissa dagar bara en FET måltid. Så dåligt för kroppen och jag måste ändra på detta.)
 
Så barnet som har fötts har missbildningar och konstigheter. Det mår inte bra. Jag får aldrig se det, men jag får bilder i huvudet och kan ana hur illa det är. Samtidigt är R så otroligt ledsen. Och nu ska vi behöva ta hem det här missbildade barnet och allt är mitt fel, för jag har tagit dåliga tabletter.
 
 
 
Ahh, så jobbig dröm och så skönt det var att vakna. Men rädslan sitter ju fortfarande i... Shit. Det här är ju typ andra gången jag drömt om att jag fått ett barn det är nåt "fel" på. Så otäckt. Men samtidigt är detta något jag tar seriöst - i den aspekten att jag måste må bra och äta bra. Jag tror det blir bättre när det blir R och jag igen här hemma.. För just nu har jag bara ingen lust att sätta mig ner i köket och äta. Jaja, nu blir det långt här...
 
Skulle bara skriva ner drömmen och hoppas att jag slipper fler av denna sort!

Kommentarer
Lin säger:

Usch, ja... man vill helst inte tänka tanken på att ens barn inte skulle födas friskt.
Som "tur är" så avbryter ju kroppen själv de flesta graviditeter där fostret inte mår bra!

2012-10-12 | 18:20:26
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback