Jag? Kort?

Tydligen syns gravidmagen tidigare på korta kvinnor. Det har jag läst på några ställen och på den HÄR bloggen. (Har förresten hittat en MASSA gravid/försökerbligravid-bloggar i min smak som jag nu följer! Eller hittat och hittat, ni skrev någon kommentar, och jag fastnade helt enkelt för bloggen! Har ni någon extra följare på BL så är det jaaag! Haha. Ska jag kanske göra en sammanställning på bloggar jag följer nu?)
 

Det jag egentligen skulle prata om var att jag nämnde detta för R häromdagen. Jag tycker ju att jag kanske hamnar i den kategorin med mina korta 165 cm. Så jag berättar för R.
 
Jag: - Det kommer kanske synas snabbare på mig att jag är gravid!
Han: - Hur vet du det?
Jag: - Alltså jag VET ju inte, men jag är ju rätt kort och det ska tydligen synas tidigare än långa kvinnor...
Han: - Fast alltså... Du använder ju högklackat typ varje dag, då blir du minst 1.70. Och det är ju ganska långt!
Jag: ......................
Han: .................................................
Jag: - ...Ja, det är det ju. 
 
 
 

Kommentarer
Linda säger:

Jag är 165 cm och på mig syndes det inte på fören i v 15 ca och jag kunde dölja det till ca v 18. Men jag har också läst att det kan synas mer på korta. Men jag tror att det mer beror på hur livmodern ligger.

Svar: Jo, det beror ju också på hur livmodern ligger. Jag har tydligen varken bak/framåtlutande livmoder. Den är helt rak. Men ja, min överkropp är väl heller inte superlång. Vi får väl vänta och se hur det blir för just mig!
Magen får gärna ligga gömd så långt det går, faktiskt! :)
Snutten

2012-10-31 | 15:58:24
Bloggadress: http://lindatunstrom.blogg.se
Johanna säger:

Stämmer kanske jag är 1,65 fick min mage redan i v 9-10 svårt att dölja den redan då, i v 15 frågade folk om jag vänta tvillingar. Haha är i v 40 nu och magen är normal stor :)

Svar: Skönt att höra att den är normalstor... kul att få den tidigt, men INTE kul att den ska fortsätta växa och bli överdrivet mycket större än andras...
Snutten

2012-10-31 | 22:35:21
Annie säger:

Jag tror nog det stämmer att det syns tidigare och mer när man a kort. Jag är 1.59 och det syntes i vecka 10 att jag var gravid. Sen växte i och för sig magen och blev megastor, så var tvungen att göra extra ultraljud för att kolla att inte bebisen skulle vara för stor.. Då fick jag höra av barnmorskan att magen storlek kunde bero på min längd :-)

2012-11-02 | 10:05:48
Bloggadress: http://Annie-jaggillarkakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback