Dröm

Känslan av nattens drömmande sitter fortfarande i kroppen. Jag vet inte alls hur jag kommer att reagera när jag får det där plusset, men efter drömmen igår fick jag i alla fall ett smakprov! Och det var... underbart. Det är bara med det ordet jag kan beskriva den.
 
Jag gick in på toaletten tidigt en morgon. Hade g-testet i handen. Det var fortfarande så väldigt, väldigt tidigt. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna. Så jag sättar mig på toalettstolen och gör testet. Håller det i handen medan jag läser av. Och jag SER två streck. Men ingen reaktion kommer från mitt dröm-jag. Jag tror att jag sett i syne, och man ser det man vill se. 
 
Tvättar händerna och ser på testet igen. Två rödrosa streck. Jättetydliga. Och nu slår den här underbara känslan mig. Känslan av att vara gravid! Och jag går till R och ska berätta för honom...och känslan blir bara hundra gånger starkare. 
 
 
Allt var så himla realistiskt! Jag vill inte tro att det bara var en dröm när jag sedan vaknade. Var det verkligen bara en dröm?? Besviken, somnade jag om. 
 
Men jag hoppas så innerligt att drömmen ska få bli sann! Vaknade upp idag och insåg att jag ska testa imorgon. Men ska jag verkligen det? Det känns för tidigt. 
 
Om det blir ett negativt nästa gång jag testar, då är jag inte gravid! Då ska jag bara vänta på mensen som lär komma någon dag efter. Bra, va? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback