Folsyra

Finns nog ingen i hela världen som är lika dålig som jag är på att ta tabletter. Det är därför jag aldrig tog p-piller. Att passa piller-tider har liksom aldrig varit min grej. Så att ta folsyra VARJE morgon... det är verkligen en utmaning. Jag glömmer det varje dag. Och nu när jag börjat gömma tabletterna (för svärmor t ex) så minns jag verkligen inte att jag ska ta tabletten efter frukost. 
 
Som tur är har jag en burk folsyra i väskan också. Men då kommer jag på att jag ska ta tabletten typ halv fyra på eftermiddagen... Hehe, som nu. Har lyckats ta dem nästan varje dag den senaste tiden, men rätt som det är glömmer jag. 
 
Tänk när det är dags att ta en massa "mama-piller". Det kommer jag aldrig klara av. Men då kan jag åtminstone säga till R att han ska påminna mig. Just nu snackar jag sällan om graviditet med R. Och jag vill inte att han ska gå och tänka på piller som jag måste ta. 
 
Jag vill inte att han ska tänka på en eventuell graviditet överhuvudtaget. Just nu vill jag hoppa över detta "december-försök". Det återstår att diskutera med R.


Kommentarer
Anonym säger:

vaddå mammapiller?:) man ska inte ta några särskilda när man är gravid. det enda man kan behöva ta är järn, men om man inte tar det är det ingen större skada skedd.

Svar: Man behöver inte, men jag får inte i mig alla viktiga vitaminer genom min mat. Pga av plugget och stressen hinner jag knappt med mer än 2 mål/dag och det är inte tillräckligt. Idealet vore ju att äta ordentligt, men OM det inte går, vare sig det är pga stress eller illamående så vill jag inte känna dåligt samvete. Så därför räknar jag med att behöva få ta viktiga vitaminer. :)
Snutten

2012-11-22 | 19:32:11
Lin säger:

Det är bara folsyran du behöver ta under de 12 första veckorna under graviditeten, så länge du äter frukt och grönt så behöver du inte ta ngt mer! Ja, ev järn då men det är inget måste för alla. Jag tar ju levaxin varje morgon och för att inte glömma så har jag en stående påminnelse på mobilen! Tips :)

Svar: Vilket bra tips! Ska också sätta en påminnelse på mobilen! :)
Snutten

2012-11-23 | 08:48:01
Bloggadress: http://babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback