Better luck next time

Känner av mensvärken lite, men bara lite. Jag blev så positivt inställd igår. Tänkte att jag kunde vara gravid trots negativa test. Men sanningen är att har man testat efter BIM så är man antagligen inte det. Det verkar som att de flesta plussar redan 10 dagar efter ÄL, och jag ligger på ÄL+17 idag. Om jag var gravid skulle jag ju faktiskt ha plussat!
 
Jag kommer på en massa bortförklaringar trots denna fakta. Det kunde ha varit fel på testet, jag kanske är en sådan som plussar sent. Jag kanske hade ÄL senare än jag trodde (fastän jag kände av den jättetydligt).  
 
Men nu har jag typ bestämt mig för att tro på en grej. Och det är det att jag inte är gravid. Att mensen är sen. Att den är påväg. Så... Bättre lycka nästa gång till mig! 

Kommentarer
Mammadrömmar säger:

Är du säker på att du hade ÄL när du trodde då?
Om mensen är sen kan ju ÄL vart senare också? :)

Svar: Alltså man kan ju aldrig vara 100 % säker, men jag hade ORDENTLIGA ÄL-känningar typ två dagar INNAN jag egentligen trodde att jag skulle ha ÄL. Så jag förstod ju att det var på gång redan två dagar innan. Men annars så har vi haft sex typ varannan dag hela denna cykel, så vi kan ju inte ha missat den. :)
Snutten

2012-11-08 | 15:06:13
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/
Lin säger:

Jag tänkte precis som ovan! Det är ju lite lurigt det där för som jag förstår det så kan man ha ÄL-sekret både innan, under och efter ÄL. Och ÄL-smärtan behöver inte komma just den sekund som ÄL sker... Du ska inte testa med ÄL-test nästa cykel om det nu inte tagit sig denna gång? Jag har tre clearblue digitala kvar som jag kan skicka till dig!

Svar: Sekretet har jag ingen aning om egentligen. Såklart kan jag ha haft ÄL vid någon annan tidpunkt i cykeln, det behöver ju inte alls stämma, det var just därför vi körde som vanligt, dvs, varannan dag till typ drygt en vecka innan BIM.
Jag ska testa med ÄL-test, jag ska beställa några när jag besöker Sverige! För här hittar jag inga billiga. Tack! Vad gulligt av dig att erbjuda, men det fixar sig! Du är allt för söt! <3
Snutten

2012-11-08 | 17:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback