12 November

Jag är så vilse med det här med ÄL-stickor! När ska jag börja testa i cykeln? Och hur många behöver jag? Lin, du kanske vet? ;)
 
Jag tänkte att jag skulle iväg och köpa idag. Jag har ingen aning om var men jag tänkte testa på apoteket. 
Det här med temperaturen har jag förstått. En termometer måste införskaffas snart! Sedan är det bara att sätta igång... Känner mig inte så pepp inför detta försök. Vet inte varför. Att skaffa barn har aldrig känts lika komplicerat som nu...
 
Jag saknar R så otroligt mycket. Det är helt sjukt! Jag tror att jag saknar honom mer NU än vad jag gjorde när jag var borta i Sverige. Jag vill bara ligga i hans armar i en evighet. På riktigt. Jag tröttnar aldrig.
 
På tal om det! I morse vaknade jag av att R kollar på mig och ler.
 
Jag: Men vad gör du?

Han:Du är så söt när du sover... och är tyst.

Jag:Och när jag är vaken då?
 
Han: *tyst och försöker att inte ljuga*......Njeeeh.. Alltså...Du ÄR söt, men inte LIKA söt. Alltså, jag menar.. eh.
 

Haha, stackars knasboll. Jag bara gosade mig ner i hans armhåla och somnade om. Han är det underbaraste jag har. 

Kommentarer
Mammadrömmar säger:

Jag köpte billiga stickor från testlagret och så testade jag en nästan hela cykeln en månad för att få koll.
Varannan till var tredje dag till att börja med och när jag såg att det började ge utslag så testade jag varje dag.
När teststräcket blivit lika starkt som kontrollsträcket så är ÄL på g... då har man ÄL dagen efter oftast (24 - 48 timmar efter tror jag att det är)

Kan faktiskt rekomendera att testa en månad, för att se hur cykeln ser ut :)

2012-11-12 | 16:42:43
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/
Sussi säger:

Jag använde clearblue ÄL-stickor (inte den dyra monitorn) och de var lätta att förstå när man fått kläm på det :) Det står tydliga instruktioner NÄR i cykeln man ska börja testa. Har man lite olika längd på cykeln (som jag hade) tror jag man ska välja att testa efter den längsta cykeln.

Sen finns det en liten tabell där det står till ex: "har du ÄL i 33 dagar ska du börja testa på dag 16 i cykeln". Och så testar man tills man får se den glada smiley-gubben :)

Och när den glada gubben dyker upp så kan man mysa järnet under två dagar :)

Lycka till! Kramar.

Svar: Tack!
Snutten

2012-11-12 | 17:09:39
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Lin säger:

Ja, jag gjorde ju som Sussi! Och som jag skrivit tidigare så skänker jag gärna de tre ÄL-stickorna jag har kvar! Clearblues är lite dyrare så de är nog lämpligast om man vet ungefär när man får ÄL (i ditt fall så verkar det som att du vet någorlunda iaf) eller om man är gjord av pengar :) fördelen med CB's är att de inte går att misstolka! De brukar kosta ca 250 SEK / 7 st och jag har då beställt dem på nätet. Kram på dig!

Svar: Jag bor ju utomlands så det kommer nog bli dyrt att skicka för dig! Ska se om jag hittar några här på apoteket för att testa. Då ska jag köra med CB's, det låter ju onekligen som att de är bäst! Kram tillbaka! :)
Snutten

2012-11-12 | 17:28:55
Bloggadress: http://babybake.blogg.se
Mooa :) säger:

Kolla här: http://www.clearblue.com/se/nar-du-ska-borja-testa.php

Lycka till :)

Svar: Superbra och konkret! Tack!
Snutten

2012-11-12 | 20:41:54
Lin säger:

Äh, så farligt dyrt kan det väl inte bli? Det blir ju inget stort eller tungt paket! Jag gör det gärna :)

2012-11-13 | 17:39:17
Bloggadress: http://www.babybake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback