Reflektioner

Funderade på att köpa ett test och sluta undra - men jag borde vänta till när mensen ska komma i alla fall. Finns en anledning till varför jag vill ha reda på det tidigare. Jag vill inte följa med på en resa heeela min svärfamilj ska på. R tycker det är viktigt att jag följer med men jag är så utmattad av allt pluggande. Jag vill ju vila efter jag skrivit min sista examen. Kanske har han mer förståelse om jag är gravid... Jag vill verkligen inte må illa under denna resa  och vi åker ju inte bort för avkoppling direkt. 
 
Jag vet inte ens om vi ska tala om för familjen på en gång, jag vill gärna vänta. Men lever man under samma tak blir det ju lite jobbigare att ha sådant dolt. Dit vi ska åka har vi också flera bekanta vi ska träffa. Jag vill ju inte att alla ska veta än och att det blir uppenbart. 
 
Jag vet också att om jag berättar för familjen kommer de definitivt berätta för folk därborta. Gah, jag vet inte vad jag ska göra. I sådana fall berättar jag endast för R innan de åker och sedan när de kommer tillbaka får de veta. Kan ju säga till de att hålla sig borta från telefonen ett tag också. 
 
Är det kanske bara lättare att hålla tyst till vecka 12? 
Den 7/9 är det tänkt att de ska åka. 2/9 ska mensen komma. 
 
Okej, jag vet att detta blev ett jättekonstigt inlägg att läsa. Jag har det lätt att få ner saker i skrift, men åh, detta var jobbigt att skriva. Mina tankar är så utspridda. 
 
Nu måste jag kila.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback