Folsyra

Påväg hem köpte jag folsyra, inte från apoteket där jag först tänkte köpa, utan från en butik. Dessa piller låg bredvid graviditetstesterna - vid kassan. Lagom pinsamt att stå där och försöka hitta bland hundratals andra burkar. Senaste gången jag köpte ett gravtest var det från apoteket här i närheten, kostade mig ungefär 100 spänn för ETT test. Och de hade bara ett sorts test. I denna butik fanns flera olika - billigare varianter och dyrare digitala. Nästa gång köper jag därifrån.
120 tabletter - enligt instruktionerna ska man börja ta de en månad innan befruktning och fram till vecka 8.
1 tablett/dag

Kommentarer
Sara säger:

tycker du att det är så pinsamt att köpa gravtest kanske du borde fundera kring om du är mogen nog att skaffa barn ens

2012-08-23 | 15:48:02
Snutten säger:

Men vafan är det meeeeed er? Var kommer dessa kommentarer ifrån?



Okej, såhär: jag vet att ingen är det minsta intresserad av att jag står och kollar på gravtest eller köper folsyra - men det är fan lättare sagt än gjort. Jag är TJUGO år gammal - för mig var det generande att stå där.

2012-08-23 | 15:53:10
Bloggadress: http://snuttens.blogg.se/
Anonym säger:

Om det är generande för dig att stå vid graviditetstesten (och du planerar att skaffa barn!!) kanske du borde ställa dig frågan. Är jag mogen för barn? Jag tror inte det om det och som TJUGO åring borde det va det minsta som problem när man planerar barn. När magen växer, är den också pinsam då?

2012-08-23 | 18:49:57
Snutten säger:

Oj, jag visste inte att "inte bli generad" var detsamma som att vara redo att skaffa barn. Teoretiskt sett - ja, det är skitlöjligt att tycka att det är pinsamt. Det var inte ens en tanke jag funderat kring innan jag stod där. Och ja, jag tyckte det var pinsamt att stå där i 10 minuter och hitta tabletter



Nej, jag tycker inte det är pinsamt med magar.. ännu. Men man vet aldrig. Det betyder ju inte att jag aldrig kommer att skaffa barn.



Lägg ner nu!

2012-08-23 | 19:01:56
Bloggadress: http://snuttens.blogg.se/
Anonym säger:

HAHAHAHA!! Hör du hur du låter??!

2012-08-23 | 19:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback