v11+4

De senaste veckan har jag känt konstiga rörelser i magen. Jag vet att det ska vara i princip omöjligt att känna så tidigt (vecka 10/11), så jag vågade inte riktigt tro på dessa känningar i nedre delen av magen. Så en dag när jag låg i sängen tänkte jag att det skulle vara mysigt att lyssna på hjärtljuden. Jag letade och letade där jag hittade dem förra gången, men kunde inte höra något. Plötsligt kände jag en liten stöt som kom inifrån. Jag satte dopplern mot den platsen och där hördes det galopperande hjärtat. 

Jag har ju gått in i vecka 12. Det, i kombination med hjärtljuden och rörelserna har gjort att jag känner mig så lugn. Är inte orolig för missfall. Eller det är klart att jag är orolig ibland, men det upptar inte mina tankar på samma sätt som det gjorde förut. Är så tacksam för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback