Midwife - at your cervix

Första veckan på förlossningen är avklarad. Den första veckan är alltid den jobbigaste. Man är så förvirrad och allt känns så ovant. Men jag hoppas att det från och med nu går bättre. Att få heltidsjobb på förlossningen att gå ihop med en familj och en fyraåring är bland det jobbigaste jag varit med om. Det är ju nästan omöjligt. Vissa dagar träffar jag inte ens Abir. Det gör dessutom så ont i hjärtat när jag ska jobba helger och han bönar och ber att jag ska stanna hemma hos honom istället. 
 
Suck. Jag gör det här för dig, älskling. I slutändat i alla fall. 
 
Bara några månader kvar. Sedan är jag en midwife - at your cervix! (Måste bara dricka upp kaffet först, haha). Köpte koppen nedan som motivation till mig själv. Fin, va? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback