Babyboom på förlossningen

Tre dagar. Tre dagar till. Sen kan jag njuta av ledigheten.Jag har så ont i huvudet. Och i benen, och fötterna. Jag gav110% idag och fick jättedålig feedback tillbaka. Det var fullt på förlossningen, baby boom, 7 timmar in på mitt skift fick jag tid för en paus. Trots allt hårt arbete verkar det som att nästan ingenting jag gjorde var bra nog. Jag arbetade inte snabbt nog, inte tillräckligt noga, inte tillräckligt bra. Började gråta redan på väg hem. Var dock med om två fina förlossningar i alla fall. Älskar kontakten med patienterna, men jag kan hata hur barnmorskorna här är. Inte bara med patienter, men med varandra och med studenterna, som är där för att lära sig.
 
Det positiva är att jag klarat vartenda skitiga, jobbiga, hemskt svåra prov jag haft under det här året. Till och med den sista provet som var så sjukt svårt. Det gick bättre än jag hade väntat. Direkt efteråt började praktiken på ett av sjukhusen som jag inte tycker om. Tre dagar avklarade. Tre dagar kvar. Det är fysiskt krävande. Krävande på ett sätt som jag inte är van vid. Också mentalt krävande. Vet inte vad jag ska skriva mer. Kan inte förklara varför det går så dåligt. På alla andra avdelningar har det alltid gått så otroligt bra. Jag har aldrig mått så dåligt som nu.
 
Första dagen gick allt så bra.. Det beror också jättemycket på vem man arbetar med.
 
Längtar till lördag kväll när jag äntligen får ledigt. Måndag åker jag till Sverige. Och jag ska fan stanna där tills jobbet på förlossningen börjar igen!
I augusti börjar mitt sista år för denna utbildning. Så kul. Bara jobbigt nu när jag tänker på en eventuell praktikplats på just detta sjukhus. Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback