Nästa förlossning

Jag har tänkt mycket på hur nästa förlossning skulle vara. Jag vet. Jag är inte ens gravid, men i och med att jag utbildar mig till barnmorska har jag en tendens att fantisera mig in i dessa situationer. 
 
För det första... Jag tänker INTE gå två veckor över tiden, noooo waaaaay! På riktigt, jag tänker köra upp min egen hand där och röra runt lite om ingenting sker, typ runt vecka 38. Första graviditeten var jag så otrolig försiktig. Jag gick på mina timmes långa promenader. Blev så imponerad över hur aktiv jag var även de sista dagarna. Men denna gång... skit i promenaderna. Jag ska nog spela tennis, volleyboll, eller varför inte testa skydiving?! 
 
Jag vet vad ni tänker. Tänk om jag råkar föda barnet medan jag faller mot jorden? Nä, men då grabbar jag bara tag i navelsträngen så att inte ungen flyger iväg. Det är ju det den är till för. Detta låter väldigt barnmorskigt av mig, jag vet. Ärligt talat, jag tänker verkligen ta saker i mina egna händer. Tvinga kroppen att påbörja förlossningsarbetet. Och vet ni. Jag tror faktiskt att nästa gång kommer att bli väldigt annorlunda. Dels för att jag kommer föda i Belgien. Dels för att jag tror att min kropp kommer fatta vad den måste göra den här gången. Det är ju allmänt känt att följande förlossningar blir lite lättare. Kanske kommer allt fortskrida som det borde? Jag hoppas i alla fall det. 
 
Den enklaste lösningen verkar vara att bara boka in ett kejsarsnitt. Men jag vill så gärna ha min naturliga förlossning... Är det så konstigt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback