Bekännelser

Måste erkänna en sak. Jag har saknat att blogga. Jag var nyss inne på mitt arkiv. Underbart att läsa de tankar som snurrade runt i hjärnan. Bloggen var min bästa vän vid många tillfällen. Jag saknar det. Och vid kvällar som denna, då Abir sover och R är upptagen, då kan jag bläddra igenom orden jag en gång skrev ner i ren desperation. Oron kring att aldrig kunna uppleva en lyckad graviditet. Analyserandet av de små, nästan obefintliga symtomen. Och fantasierna... om det lilla barnet som skulle komma. Aåååh. Jag måste börja skriva igen. Jag måste. 
 
Jag tror att jag hittat det där glödet igen. Det där glödet som försvann efter Abirs födsel. 
 
 
På tal om Abir. Han är nu 7 månader och snart 2 veckor. Han är överallt. Kryper. Klättrar. Står upp och rör sig från en möbel till en annan. Han gör sig illa också ibland. Vissa dagar är lugna. Vissa helt kaotiska. Som idag. Då han ramlade och gjorde sig illa totalt tre gånger. Men det går inte att stoppa honom. Två minuter senare vill han ställa sig upp igen. Galna unge. Han har inte tagit efter mig i alla fall... 
 

Kommentarer
Hanna säger:

Kul att du är tillbaka!Har saknat din blogg :).Hoppas gravtestet visar det du önskar.Inte lätt det där..
Kram

Svar: Tack! Det ordnade sig! :D Kramar!
Snutten

2015-03-07 | 06:50:57
Bloggadress: http://www.nouw.com/drommenomettbarn
Lin säger:

Welcome back! :)
7 månader?! Alltså, hallå! Hur ser era dagar ut då? Är du "mammaledig", eller hur ser de reglerna ut i Belgien? Kram!

Svar: Japp, mammaledig är jag! Ska nog tillbaka i höst. Just nu är jag hemma med Abir. Vi bara chillar, fattar inte hur dagarna springer förbi. Gör ju ingenting! :D
Snutten

2015-03-07 | 22:04:56
A säger:

Kul att du är tillbaka!

Svar: Tack! Tycker jag också!
Snutten

2015-03-08 | 12:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback