Sammanfattning av värkarbetet

Gud så jag längtar till honom nu. Värkarbetet är igång nu igen efter en lång paus. Hoppas att det inte slutar nu så att jag får åka in. Det är ju sjukt irriterande att slängas fram och tillbaka mellan hopp och hopplöshet. Det är bara det som är jobbigt. Och lite att det gör ont. Det är också jobbigt.

I torsdags trodde jag verkligen att det skulle bli bebis nästa dag. Jag hade haft värkar från onsdag natt. Och sedan hela torsdagen... Jag trodde att vi kanske skulle behöva åka in redan på natten. Men så blev det inte. Jag lyckades hitta en lucka att somna i, och när jag vaknade hade värkarna blivit glesare. Och hela gårdagen väntade jag alltså på de där offentliga värkarna. Det var en besvikelse när de inte kom.

I morse hade jag flera ordentliga värkar. Det blir på nytt ett hopp som tänds inom mig. Nu får vi se vad som händer. Vågar inte hoppas.

Kommentarer
bambino.blogg.se säger:

Latensfasen är ett helvete. Kämpa snart är det över och så har ni er guldklimp hos er.

Svar: Du har så JÄKLA rätt... det är verkligen ett helvete.
Snutten

2014-07-19 | 12:00:58
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Anonym säger:

Tänker på dig!

2014-07-19 | 12:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback