Plugg och så.

Godmorgon allra finaste! Hoppas att allt är bra med er! 
 
Jag mår bra. Idag ska jag plugga till en omtenta. Jag missade tyvärr ett av proven som jag skulle skriva. Min gynekolog sa vid det sista besöket att jag var tvungen att åka till Sverige med detsamma om jag ville föda här. Jag bokade det första bästa flyget hit. Skrev dock prov i tre av fyra ämnen. Resultaten kom i förra veckan. Jag var så orolig. Rädd för att misslyckas. Rädd för att behöva inse att jag inte alls kunde klara av studierna. Rädd för att jag inte kunde göra mig förstådd på nederländska. Rädd för att jag inte förstått frågorna rätt.
 
Vad blev resultatet? Jo, 60% i två av ämnena. Klart godkänt. Och i embryologi fick jag hela 90%! Jag är så JÄKLA nöjd med mig själv! Haha. Men ja, nu gäller det att plugga till anatomi-provet. Det är ju bra att göra så mycket som möjligt innan bebis anländer. Vet inte hur mycket jag kommer få plugga sedan efteråt. Skönt att ha något att göra också i väntan på honom. Bästis kommer också hit och sedan ska vi dricka kaffe och gräva oss in i böckerna. Slutet av augusti skriver jag prov. Och jag ska fan ha godkänt på det också!
 
En vecka kvar till BF förresten!!!

Kommentarer
Sara säger:

Bra jobbat, klart du ska vara nöjd! :-)

Nyfiken på hur det är nu när R kommit? Är han fortfarande nervös över förlossningen och så?

Svar: Han är fortfarande nervös men lugnat sig lite. Vi är mer förväntansfulla! :D
Snutten

2014-07-01 | 22:00:04
Bloggadress: http://enmagetill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback