Ruta Ett

Jag har otroligt ont i magen idag. Det är en hemsk mensvärk. Men jag vägrar lägga mig ner och vila. Man reagerar helt annorlunda när man är gravid... för jag hade aldrig rest mig från soffan en dag som denna. Idag står jag ut med värken och gör saker som är fysiskt ansträngande. Dammsugar bakom den stora garderoben, flyttar runt möbler, knådar deg, gör vitlöksbaguetter... aj. I magen. Fy satan vad goda baguetterna blev. Jag har typ ätit en hel själv. 
 
Har under de senaste dagarna ändå funderat över vad som gick snett. Jag vet att... jag inte kunde gjort något annorlunda. Jag vet att antagligen var det fel på bebisen. Att det inte var mitt fel, bla bla bla. Men man KAN inte låta bli att undra... jag kan i alla fall inte. Fastän jag VET allt det där. Jag preachar allt det där. Så svårt när man ändå hänger upp sig vid sådana frågar. Om ens för någon sekund. 
 
Finns många idiotiska anledningar jag kan sitta och fundera på... Var det pga det usla transportmedlet rikshaw i Indien? Ja, det blev ju ett par ordentliga smällar ibland. Var det stressen i och med resan? Vad var det? 
 
Men jag vet ju att... ja. Att det inte går att svara på, och inte hjälper det att fundera på dessa frågor. 
 
 
Det som varit en stor tröst för mig är att jag blev gravid. Tydligen fungerar min kropp någorlunda normalt. Det betyder att jag antagligen kan blir gravid igen. Det var ju inte säkert innan. Jag vet att många blir stötta när man säger "ja, men nu vet du att det går i alla fall". Men för mig är det en tröst. Jag ska dock inte säga så till andra kvinnor som genomgått ett missfall. Kanske är det värre för de att få missfall. Dessutom reagerar alla annorlunda. Det bästaste är väl att bara beklaga. 
 
 
Såå... Nu är vi tillbaka på ruta ett. Hej, jag är Snutten. Detta är min blogg, handlar om längtan till ett barn... En längtan som skrivits om på bloggen i snart ett år. Nu är detta ett nytt kapitel i boken. Jag börjar om på nytt. Kanske med samma positivitet och komik som för ett år sedan. Kanske med en smula bitterhet. Aterstår att se. Vi hörs väl?

Kommentarer
Amanda säger:

Det sägs ju vara lättare att bli gravid efter ett missfall :D Om man nu ska tänka positiv ^^

Svar: Haha, ja, fast jag vet inte om jag vågar testa nu på en gång. Ska kanske låta det gå ett par cyklar innan vi försöker igen. Får se helt enkelt. :)
Snutten

2013-04-22 | 17:29:10
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Alexandra säger:

jag kommer definitivt fortsätta följa dig! Jag har ju precis hittat din blogg och älskar den! Helt klart min favorit blogg och när jag går in på bloglovin för att se om någon uppdaterat är det din jag hoppas på att få se:)
Massa kramar!

Svar: Aååååh, så kul att höra! För mig har det känts ganska jobbigt, för i och med graviditeten fick jag också rätt många följare på bloglovin. Och när jag fick missfall så känns det som att jag svikit följarna! Fatta hur SJUKT! :D Så jag blir jätteglad av din kommentar! :D
Snutten

2013-04-22 | 18:48:52
Lin säger:

Du vet såklart redan detta, men inget DU gjort eller inte gjort är orsaken till detta missfall!
Och ni är inte alls tillbaka på ruta ett, som du själv skrev: nu vet du att du kan bli gravid! Och ni har fått uppleva glädjen med ett positivt gravtest! Det kommer ni även få göra igen! :) kramar!

Svar: åååh, jag hoppas att vi får uppleva plus igen! Och att det går hela vägen då. Ibland kan det känns som att jag är tillbaka på ruta ett, men det lär nog bli bättre med tiden. Kram på dig!
Snutten

2013-04-23 | 11:06:00
Bloggadress: http://babybake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback