10 April

Kvällen var fantastisk! Jag berättade för min mamma över ett videosamtal, det var så underbart att få höra hennes "ååååååååååh, men grattis!". Sedan skickade hon en stor slängkyss. Jag blev så otroligt lättad och glad. Sedan berättade jag för min bror. Hans reaktion var: "Du ljuger, du ljuger. Ljuger du? Du ljuger!" Hahaha, hans reaktion var helt klart bäst. Han började skratta, jättemycket. Sedan sa han "du vet inte hur glad jag blir! Jag ska bli morbror!". Sedan satte han handen för ansiktet. Log, och sedan blev han gråtfärdig. Samma med min syster. Hennes röst blev skakig och... ahhh, det går inte att förklara. Eufori för alla. 
 
R satt bredvid mig. Tror att han blev ledsen. Det var liknande reaktioner vi var ute efter när vi berättade för hans familj. Men de var inte alls lika stöttande. De visade inte alls lika mycket glädje. Trots att detta alltid varit efterlängtat av dem. Konstigt. Äh... jag ska inte låta de förstöra något. Jag är bara så otroligt tacksam för min familj.. De påminde mig hur fantastiskt det faktiskt är!
 
De ställde en massa frågor. De frågade om nästa möte med BM. De frågade om hur jag hade mått. Dessa frågor saknades helt från Rs familj. Men det är bara att acceptera att det är en helt annan familj, som självklart reagerar på sitt eget sätt.
 
 
Nu måste jag ändå skriva om den delen där euforin avtar och oron återigen är igång. Mina bruna flytningar fortsätter. Nästan så att de blivit mörkröda. Jag känner av värken i livmodern mer. Och jag vill bara att flytningarna ska sluta så att jag slipper oroa mig. Jag vill gärna må hur dåligt som helst, för det skulle vara ett tecken på att allt är bra. Att gyn sa att blödningen inte hade något att göra med bebis lugnade mig i typ en dag. Nu är jag orolig igen.
 
 
Hur mycket kostar en ultraljudsmaskin om man skulle vilja ha en hemma egentligen? Skulle vara skönt att kunna se hjärtat slå när man behagar. 

Kommentarer
Anonym säger:

Jag har ingen aning om vad en ul maskin kostar låter dyrt. Men det finns väll små apparater där du kan höra hjärtat. Vet inte vad en sådan kostar heller men är säkert billigare :)

2013-04-11 | 07:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback