Varför?

Varför känns det mycket bättre (för mig) när en kvinna som verkligen kämpat med att bli gravid i fleeera månader, kanske med något missfall i bagaget, äntligen blir gravid? Det känns som att den personen verkligen förtjänat detta! Att en person som bara försökt ett litet tag förtjänar det mindre? Nej. Det lät fel. 
 
Att det liksom är mer värt för personen som försökt lång tid. Jag vet inte varför. Skulle någon med en jobbig graviditet vara "värd" sitt barn mer än någon med en lätt graviditet? 
 
Jag kan inte förklara varför jag tycker det känns härligare, lättare och mer speciellt att gratulera någon som försökt länge och lyckats. Min hjärna står bara still.
 

Kommentarer
Lin säger:

<3

2012-10-15 | 19:42:24
Bloggadress: http://www.babybake.blogg.se
Ella säger:

Håller med!!! :)

Svar: Så skönt att veta att jag inte är ensam!
Snutten

2012-10-15 | 21:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback