Längtan

Jag känner ju att jag måste skriva ner allt jag tänker innan jag blir galen. Men alla tankar är liksom huller om buller i hjärnan. Den röda tråden saknas... det längtas till BIM, till gravtecken, till att berätta för alla, till förlossning. Det längtas till att bli tre, bli fyra... osv. Det längtas till att veta hur framtiden ska bli. Och en längtan till den riktiga väntan.
 
Men absolut inte i den fina ordningen som jag skrev upp i alldeles nyss. Nej, nej. Jag hoppar från förlossning till graviditetstester. Från vecka 32 till vecka 3. Det är inga små hopp.. det är megastora bungyjump-hopp. Allt är i oordning, suddigt, oklart.. 
 
Jag skapar minnen om situationer som jag ännu inte upplevt. Jag analyserar, tänker ut de möjliga scenariona. Jag har bilder om reaktioner, om tårar, om glädjen i alla dessa scenarion. Jag ser barnkläder och nappar. Leksaker och stök. Barnkammare och spjälsängar. 
 
Allt detta känns resonligt... nej, det känns till och med nödvändigt att tänka så. Det är oerhört konstigt. Vi vet ju att det lilla embryot tar över hela livmodern och börjar diktera vilka hormoner som ska bildas och vad som ska ske. Men mer än detta tar den ju över hjärnan... 
 
Allt som tidigare var strukturerat och i sin ordning har förändrats till oigenkännlighet. Jag har tappat den röda tråden. Ordningen. Strukturen. Kvar står jag. Helt oförmögen att kunna skriva ner hur jag känner och hur jag mår. Var jag ska börja och hur jag ska sluta? 
 
Kvar finns bara den där längtan. Det enda som styr mina tankegångar just nu. 

Kommentarer
HCS säger:

känner igen mig.. denna bebislängtan tar över hela ens förstånd. :/

Svar: Ja, men verkligen! Vad ska man ta sig till?
Snutten

2012-10-30 | 15:59:52
Bloggadress: http://bebismagen.blogg.se
Mammadrömmar säger:

Känner igen mig så i det du skriver...
Här sitter jag och googlar spjälsängar liksom.
Förra månaden kände jag mig SÅ gravid! Hade redan bestämt hur jag skulle berätta för våra föräldrar på julafton! eh..
Hade ÄL i lördags och tänkte börja testa tidigt, typ på fredag. Öh...tog ett test för 2 timmar sen, Äl+ 3. Som att det ens skulle kunna synas då? Scheisse. Ingen logik kvar i mitt huvud...

Svar: Hahaha! Det är ju jättegulligt att du testar så tidigt! Logiken får man ju uppoffra när man går i graviditet/barn-tankar! :)
Snutten

2012-10-30 | 20:23:14
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammadrommar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback