TIPS: Aloe Vera

När jag var i Sverige såg jag att mamma hade en Aloe Vera-planta i köket. Hon sa att hon använde gelet inuti bladen på sin hud. Eftersom jag har lite mörkare fläckar på kinderna tänkte jag att även JAG skulle testa att ha plant-klet i ansiktet. Sagt och gjort - två veckor senare var mina kinder fläckfria och jag fick ett härligt lyster på köpet. Jag vet inte om det bara beror på plantan (den läkande sverigevinden har ju också sin effekt), men jag kände definitivt en skillnad.
 
Mamma hade köpt sin från Lidl, men jag hittade inte Aloe Vera-plantan här. Igår åkte vi till Tyskland och var och shoppade i en hel dag - det ENDA jag kom hem med var just denna planta! Den hittade jag inne på Bauhaus för ynka 5 euro. Vilket kap! 
 
 
Kort info: 
  • Hjälper huden att läka från bl.a. skärsår, irritation och brännskador. 
  • Mjukar upp och återfuktar huden.
  • Lindrar klåda och svullnad på irriterad hud. 
  • Dödar svamp och bakterier på huden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback