Vecka 10 - un-believ-able

Det känns så himla overkligt allt det här som händer mig. Sitter här och läser om bebisens utveckling i vecka 10. Det står:
 
"Fingrar och tår är helt åtskilda och smaklökarna börjar bildas. Nu kan man skymta början till alla 20 mjölktänderna. Äggstockarna eller testiklarna är utvecklade. Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern. Den lilla svansen har försvunnit och huvudet får alltmer mänskliga drag. Fostret har ett ansikte med spädbarns-profil. Hög rundad panna, liten uppnäsa och en mer markerad haka."
 

Jag har inte skrivit så mycket om just vad som händer i kroppen förutom det jag upplever. Jag tycker att det är så konstigt att det HÄR händer inuti min kropp. Inuti min livmoder. Det finns någonting - nej, någon - som har fingrar och tår i mig! Som existerar. Jag har läst mycket om bebisens utveckling men jag har aldrig kopplat det till att det är någonting som händer mig...
 
Nu börjar det kännas mer. Går runt med en hand på magen. Tycker att det börjar kännas "hårt" i nedre delen. Är det min livmoder? Måste vara ärlig och säga att jag inte vågar trycka på så ordentligt. 

Kommentarer
Anonym säger:

I vecka 12 kommer livmodern över blygdbenet :) så snart kan du känna kanten av den :)

Svar: Aåh, jag visste inte att det dröjde så. Ser fram emot att känna den växa! :)
Snutten

2013-12-07 | 12:40:10
Madelene säger:

Jag är i samma vecka som du, spännande att läsa om det du skriver, känner igen mig i mycket!

Svar: Vad roligt! Grattis!
Snutten

2013-12-08 | 09:41:33
Madelene säger:

Tack, och grattis själv! Nu sitter jag och har nedräkning tills vecka 13 infinner sig, så missfallsrisken minskar med sina 65% som alla appar och hemsidor säger. Det får bli min nästa milstolpe. Tänker du också så? :)

Svar: Absolut. Jag bara räknar ner dagarna men nuförtiden känns det som att det går snabbare. Annat var det i vecka 5 när jag kollade hur långt jag gått typ tre gånger om dagen, haha.
Snutten

2013-12-09 | 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback