Frågestund

Sedan jag plussade har det naturligtvis blivit så att läsarna blivit fler! Det är ju jättekul, men jag förstår att man inte orkar läsa bloggen från starten för att få en uppfattning om vem jag är. Tänkte därför svara på några av frågorna jag fick av Hanna. 
 
Hur kommer det sig att vi bor i Belgien? 
Min man bodde här sedan innan. Han hade jobb och familj här så jag bestämde mig för att flytta från världens bästa Sverige till (någorlunda dugliga) Belgien. 
 
Hur träffades R och jag? 
Vi träffades på ett bröllop i England. Han var från brudgummens sida och jag var från brudens sida. Vi började prata och utbytte mailadresser. Sedan började vi träffas lite då och då. Han hade flera svenska vänner så han var ofta på besök i Sverige. Vi började prata helt galet mycket en tid, och sedan beslutade vi oss för att försöka på ett långdistansförhållande. Det gick rätt bra. Vi gifte oss år 2010. 
 
Ska vi bo i Belgien i evigheternas evighet? 
I mitt huvud ska vi flytta till Sverige en vacker dag. Men det måste diskuteras lite mer ingående. För tillfället finns inga planer på en flytt. 
 
Vad utbildar jag mig till? 
Jag studerar på läkarlinjen. Nu är jag helt inriktad på gynekologi, och helst vill jag bli barnmorska. Men har man pluggat i två år till läkare känns det ju som ett "downstep", men jag vill ju studera till det jag helst vill arbeta som. Och det är ju barnmorska! 
 
 
Har ni fler frågor kan ni ställa de under DETTA inlägg så har vi en liten frågestund. Och snälla - ställ nu en fråga - så att inte jag framstår som värsta tönten. För egentligen tänker jag ju... Vem vill veta saker om MÄJ?! 
 

Kommentarer
amanda säger:

Är det bara två år till läkare i Belgien?

2013-12-10 | 13:52:53
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
Emmis säger:

Har äntligen blivit gravid efter 19 försök och är nojjig som tusan! Är i vecka 4+3 och det är det ENDA jag tänker på under dagarna. Hur överlevde du de första veckorna. Några tips. Har ju läst dina symptomsammanfattningar men när började du känna dig gravid med tanke på symptomen. Går runt med lite mensverk då och då, stickningar i magen ibland och lite ömma bröst...Skulle hellre spy spikar och behöva gå runt bh-lös i några månader än att bara ha lite fjuttiga symptom. Tack för svar!

2013-12-10 | 13:57:34
Lena säger:

jag gör utbildningen till barnmorska och jag tycker om du tänker göra det då ska du gå och göra en praktik först så du ser om du tål det och om du gillar jobbet som barnmorska.. men jag rekommenderar utbildningen starkt!!
p.s. att du går läkarlinien är bara positivt för bm utbildning!

Svar: Vad bra! Jag tror faktiskt att jag ska byta till barnmorska. Är det ett roligt jobb, tycker du?
Snutten

2013-12-10 | 14:31:29
Johanna säger:

Hej! Grattis till plusset och att det gå bra för er, jag är jäkligt avundsjuk ;)
Vilket land gifte ni er i? Hur många gäster hade ni?
Har ni funderat något på namn på bebisen? Är ni överens om det eller har ni olika favoritnamn?
Hur stort hus bor ni i? Bor ni i stan eller lite utanför?

2013-12-10 | 15:20:07
simone säger:

spännande att du läser till läkare! hur lång är din utbildning? vad jobbar R med? har du hunnit tänka något på förlossningen än?

2013-12-10 | 16:05:01
simone säger:

och! varifrån i sverige kommer du? förstår om du inte vill säga exakt men kanske vilken del bara? :)

2013-12-10 | 16:06:11
Lena säger:

svar på din fråga snutten: rolig är kanske fel ord men jag älskar att vara barnmorska, man får uppleva det häftigaste livet kan bjuda på varje dag (lycka vs sorg), och jag känner en stor tacksamhet för varje födsel som jag får vara med om och hjälpa till, så kör snutten!

2013-12-17 | 14:51:44
Sanna säger:

Hoppas man fortfarande kan ställa frågor:)
Blir nyfiken på hur du kmr göra med studierna när bebis kmr? Hur länge kmr du vara mammaledig? Är det svårt att plugga läkarlinjen när man är gravid?

Svar: Absolut kan man ställa frågor! Jag kommer nog att ta en liten paus i studierna. Sedan ska jag fortsätta med halva kurser tills bebis blir redo att bli frånlämnad längre tider. Läkarlinjen var skitjobbig sista tiden, men nu har jag bytt utbildning och det funkar mycket bättre!
Snutten

2014-02-27 | 21:47:29
Sanna säger:

Hej igen! kul att du svarade :) vilken utbildning har du bytt till? är det barnmorska du ska bli? Jag vill nämligen själv börja plugga till läkare, men jag vill också har barn snart... så jag undrar lite hur smart det egentligen är att faktiskt plugga o skaffa barn samtidigt. Är läkarutbildningen i Belgien gratis?

Svar: Läkarutbildningen här är inte gratis, jag spenderade ganska mycket pengar bade kursmaterial och inskrivningen. Jag bytte utbildning nu i januari, och är jätteglad över beslutet även om det kändes lite tungt.
Snutten

2014-03-12 | 20:56:35
Sanna säger:

och juste måste också säga, att du verkar vara förtrollande vacker...man ser ju bara några glimtar här, men my godness vilken vacker mamma din bebis kommer att få! Och lycko R! :D

Svar: Nä, men gud vad gullig du är!!! Jag blir sa glad! :) Kram!
Snutten

2014-03-12 | 20:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback