Clarification

Hej! Tack för ALLA fina kommentarer! Jättesnällt, och konstigt nog en stor tröst! Jag mår mycket bättre nu. Fast det är klart att det är svårt att gå från gravid till inte gravid. 18 Mars fick vi vårt första plus. En månad senare, 18 April fick jag veta att jag fått missfall. I en månad var jag gravid. Även om det aldrig kändes som att det var "på riktigt" så var det ju det. Det har varit en svår övergång, men... jag tror att jag klarat det! Typ... nästan. Fick EN halvtaskig kommentar om varför jag skrev om just Belgien. Att det skulle vara mer speciellt att ha missfall här, men det var faktiskt inte den avsikten jag hade med mitt inlägg. Ända sedan jag flyttade hit har jag haft svårt att förstå hur systemet här fungerar. Sjukvården är annorlunda, skolorna, universiteten, ALLT. Och när jag skulle bli gravid fick jag göra en hel del research på hur jag skulle gå tillväga... vem jag skulle vända mig till. (Nu låter detta helt fel... Jag vänder mig till R förstås. Det jag menar är att jag inte visste var jag skulle registrera mig, osv). Det är så konstigt att komma från Sverige och veta hur allt går till DÄR, men att vara så borta HÄR... Kände mig lika borta när jag höll på att få missfall. Jag tänkte att KANSKE, kanske kan mitt inlägg hjälpa någon svensk tjej i samma skitiga land och situation att få lite koll på läget. Detta är den enda anledningen till varför jag skrev som jag gjorde.

Kommentarer
Sussi säger:

Men vad irriterad jag blir! Vad är det för jävla kommentar?! Och just nu när du skriver om något så svårt. Vad ÄR det med folk?! Ingen skam i kroppen. Jag skulle känna mig så mycket mer utsatt att få missfall i ett land jag inte kommer ifrån - så JA, jag skulle iaf hävda att det hade varit lite tuffare att vara med om det du varit med om i ett annat land.

Kram på dig <3


Svar: Ja, jag kan inte göra mer än att hålla med dig! Tack för stödet! Kram! <3
Snutten

2013-04-22 | 13:40:10
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se
Amanda säger:

Tycker det var intressant att läsa hur det kan gå till i ett annat land!! Det är ju bara fakta att det ser olika ut i olika länder. KRAM

Svar: Precis! Kramar!
Snutten

2013-04-22 | 14:56:53
Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/duarmindrom/
Lin säger:

Man slutar aldrig förvånas över människors beteenden... I övrigt vill jag bara säga att du verkar vara så stark!! Fortsätt kämpa på och det kommer kännas bättre efter hand! Snart orkar ni ta nya tag igen! Kramar

Svar: Tack! De flesta som träffar mig nu efter säger samma sak, att jag verkar stark. :) Hoppas att det känns så inombords snart också! Kram!
Snutten

2013-04-22 | 16:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback