Livet som mamma

Det var ingen som berättade att man skulle gå runt med skuldkänslor så mycket som man gör som förälder. 

  • Leker jag för lite med honom?
  • Är jag på mobilen för mycket i hans närhet? 
  • Ger jag honom tillräckligt med uppmärksamhet?
  • Borde vi läsa mer böcker tillsammans? 
  • Går vi till lekparker tillräckligt ofta? 
  • Pratade jag med en taskig ton nu? Varför?! 
  • Ger jag honom en varierad och balanserad kost?
  • Är jag ifrån honom för mycket? 
Det slutar aldrig. Listan växer. Den blir bara längre och längre. Känner ibland att jag gör mitt bästa. Känner ibland att det är tillräckligt. Men ibland tar skuldkänslorna över. Vet inte hur man gör för att känna sig tillräcklig. Att slippa tänka över hur Abir kommer se på sin barndom när han är äldre. Vilka klagomål han kommer att ha. Jämför min egen barndom med hans. Vet inte riktigt hur jag ska göra hans bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback