Gravid

Jag drömde något så sjukt i natt. Tror att det beror på inlägget jag skrev igår. Jag drömde att jag hade en känsla av att jag borde ta ett graviditetstest. Tror att mensen var sen. Jag kände mig dock inte gravid. Verkligen inte. Jag visste till 100 % att det skulle bli negativt. 

Så jag doppade två graviditetstest varav den ena direkt visade två starka streck. Jag har aldrig haft starka streck innan eftersom alltid testade ganska tidigt in i en graviditet. Det andra testet visade nu också positivt.  Allting verkade så realistiskt. Min tankeprocess också. Först försökte jag räkna ut/gissa hur långt gången graviditeten var. Sedan började jag få panik för studierna. Jag var ju så nära. Jag var ju nästan klar. Om jag fortsatte var jag ändå tvungen att skjuta upp på praktiken. 

Jag började till och med utforska alternativet om abort, men det avfärdade jag också i drömmen. Till slut kändes det ändå bra att vara gravid om än oväntat och oplanerat. Jag fick en känsla av att studierna skulle ordna sig. 

När jag vaknade upp trodde jag fortfarande att jag var gravid eftersom att drömmen känts så verklig. Så realistisk. När jag insåg att så icke var fallet blev jag så lättad. Så skönt att slippa det stressmomentet just nu. 

  • Några av alla test jag tagit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback