Ett osmart drag.

Det här kanske är det dummaste jag gjort. Jag har inte bytt ut min p-stav som går ut denna månad. Har haft den i tre år nu och hade tänkt byta mot något annat preventivmedel. Jag har haft väldigt mycket mellanblödningar ända sedan den sattes in. Men eftersom jag inte känner för att knapra piller (bra alternativ om man är duktig på att ta dem regelbundet, det är inte jag!), eller sätta in en spiral som ändå ska tas ut efter ett år. 

P-staven fortsätter ju att utsöndras hormoner efter tre år. Men det minskar efter det tredje året och därför kan man inte garantera att ägglossningen inte sker. Men för mig skulle det inte vara en katastrof om jag nu blir gravid. Jag vill gärna vänta ett år så att jag är färdig med utbildningen. 


Men fattar ju att jag kan bli gravid typ NU och det betyder att jag då att jag måste ta en paus i utbildningen. Det skulle vara såå surt nu när jag är så nära på att förverkliga min dröm om att bli barnmorska. Så. Detta är kanske det mest osmarta jag gjort någonsin. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback