"Men det är din tur!"

Blöjbyten. Ibland blir jag galen på dem. De är inte direkt de finaste stunderna under dagen, men man måste göra det. Men vem gör det? Du eller din partner? Hur är det hos er? Har ni någonsin haft de där vanliga "det är ju din tur"-diskussionerna?
 
Hittills har jag och R aldrig bråkat om blöjbyten. *tar i trä* R tar nätter och morgonar. Jag tar hand om det under dagen. På kvällarna byter den som har Abir. Ber R mig byta gör jag det. Och när jag ber honom byta gör han det. Det har fungerat sedan allra första början. R bytte med stora svårigheter i början. Han tyckte bajset var äckligt. Men han vande sig väldigt snabbt. Abir bajsar morgonbajset i pottan. Och det tar alltid R hand om numera. Skönt att slippa sådana diskussioner i vardagen. Jag uppskattar verkligen att vissa saker ordnas av sig självt.
 
Så jag har faktiskt aldrig kunnat använda den där meningen "det är din tur!". Har ni?
 

Kommentarer
Lin säger:

Njae, alltså det där säger vi nog mest på skoj.. Som "jag har redan tagit två bajsblöjor idag, nästa är din!" Haha :)
Vad duktig han (och ni) är med morgonbajset i pottan! Lukas är inte alls något stort fan av pottan... Vi tänker försöka få honom blöjfri i sommar dock.

2015-03-12 | 12:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback