Gravid?

Hej. 
 
Ni finns här fortfarande. Imponerande! Tack. Och hej igen! 
 
Nu snurrar tankarna på nytt. Har aldrig tänkt riktigt på när bebis nr 2 ska komma. Abir är ju bara 7 månader. Det är alldeles för tidigt. Hade tänkt ett uppehåll på minst tre år i alla fall. Men âr det inte typiskt... att det ska bli precis tvärtom? Jag är SA otroligt besviken på mig själv just nu. Hur kunde jag vara så oansvarig? Lat. Obetänksam. HUR?! Blir arg på mig själv. Jag kan bortförklara mig... Det finns många anledningar till varför jag inte tagit mig till gynekologen ännu. Först så bodde vi inte i rätt stad. Sedan var vi upptagna med flytt. Jag visste dessutom inte vilket preventivmedel jag ville ha. Men... jag vet innerst inne att det var min lathet som satte käpp i hjulen. Det tar inte så lång tid att ringa och boka tid. Jag kan skylla på min prata-i-telefon-fobi. Men är den rädslan större än den att bli gravid? 
 
Min mens är sen. Vet inte hur sen, för jag har inte haft koll. Hashtag bra förälder. Ungefär en vecka sen, skulle jag tro. Jag har inte hunnit känna några symtom. En gång mitt i natten mådde jag illa. Och jag har varit lite extra hungrig. Det största tecknet ändå har varit mensens frånvaro. Jag hoppas innerligt att den dyker upp. Men jag kan inte låta bli att undra vad jag ska göra om den inte gör det. Om graviditetstestet visar positivt... Det var igår som jag insåg att mensen inte hade kommit. Och idag köpte jag grav-test. Men jag är så rädd. Rädd för resultatet. Rädd för att alla de planer jag suttit och meckat på kommer förändras.
 
Hur reagerar R? Han är jätteglad. Min bebisgalna man. Men vet ni... glädjen av att sätta ett barn på jorden är som störst när båda föräldrar är lika förväntningsfulla och lyckliga för graviditeten. Jag kommer givetvis vara tacksam och... säkert glad om det visar positivt. Det är min ansvarslöshet som jag är arg över. Visar det där testet negativt, då ska det bannemej sluta sexas tills den där p-staven sitter i armen på mig.
 
P.S. Jag bad R dra ut. Han gjorde inte det. Okej, det är ett väldigt dåligt argument, jag vet, jag vet. 
 
P.S. 2. Jag har ätit jättemycket mögelost. :(

Kommentarer
klara-mamma till Hanna säger:

Ta test nu! Är mensen sen kommer de synnas pluss fast de inte är morgonkiss!! Abir kommer vara ca 1,5år när bebisen kommer så är ju inte supertätt! :)

Svar: Du har rätt! Måste se det positivt!
Snutten

2015-03-05 | 09:15:56
Bloggadress: http://kmv.blogg.se
Malyn säger:

Hej minns du mig?
Jag fick min son i september och nu är jag gravid igen. Det är tidigt, går in i vecka 8 på lördag. Så om allt går bra så kommer bebisen i oktober så det blir 13 månader emellan dom. Jag hoppas på en tös men vi får se, dessutom så kommer jag kämpa för ett planerat snitt denna gång eftersom min förlossning var så traumatisk.
Vi har inte berättat för nån än för jag vill komma in i vecka 13 först då risken för missfall minskar drastiskt... Men ja vi vill ha barn tätt.
Jag hoppas att testet visar det du vill!

Svar: Klart jag minns! Ett stort grattis till er! Vad roligt!
Det är inte det att det är ovälkommet, bara oväntat. Hur det än blir, blir det väl bra! :) Kramar!
Snutten

2015-03-05 | 14:29:40
Bloggadress: http://nylam.blogg.se
Lin säger:

Men oj! Klart man blir arg på sig själv när man är sådär slarvig... Inte alltid lätt att tänka förnuftigt när man befinner sig i den där situationen.. ;)
Oavsett vad gravtestet visar så hoppas jag du tar det med ro. Eftersom ni ändå vill ha syskon till Abir så kanske inte världen rasar samman ifall det är positivt? Även om det blir tidigare än ni tänkt!
Hoppas du testar snart och låter oss veta hur det gått.
Kramar

Svar: Nej, det är verkligen inte hela världen. Bara en stor oväntad omställning. Saknat dig! Kram!
Snutten

2015-03-05 | 21:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback