Vecka 32

Jag har gått in i en ny vecka! Idag hade jag också tid hos gynekologen. Jag älskar min nya gynekolog, men helt ärligt så blir jag helt galen på systemet här. Kl 11 hade jag tid. När kom vi in? Kvart över 12. Så jag har varit på ett ganska dåligt humör. Speciellt när folk i receptionen också är otrevliga. 
 
Jag fick ställa en massa frågor. Bland annat om hur länge till jag fick flyga. Hon sa att hon kan skriva ett attest till mig, men att det är skillnad från flygbolag till flygbolag. Hon pressade mig verkligen inte till att föda i Belgien som att det är det "bästa alternativet", som alla andra har gjort. 
 
Jag ställde även frågor om hur många personer som kunde vara med i förlossningssalen, även om jag bara vill ha R där. Och det är bara en person som får vara med. Jag förklarade även för gyn att R inte var så pepp på att vara med i fôrlossningssalen. Hon sa att det inte alls är lika läskigt som det verkar vara. Jag tror att han kommer bita ihop. Vill ju gärna ha ett bra stöd i rummet, men det kommer finnas andra människor där. Och jag tror att om han bara finns där för att hålla min hand kommer jag nog klara det.  
 
På ultraljudet fick vi se en frisk bebis som du väger precis så mycket som han borde, 1,8 kg. Sen såg vi pillisnoppen igen. R reagerade på hur "stor" han var. Och ja, den var ju mycket tydligare än den tidigare har varit. Tyvärr ligger pojken i säteställning. Fick veta att om han inte vänder på sig blir det med säkerhet kejsarsnitt. För här tar man inte den risken att föda naturligt när ungen ligger så. Är det så i Sverige också? Min gynekolog var heller inte för att man skulle göra ett vändningsförsök för att det oftast misslyckas. Det enda jag kan göra är att ställa mig på alla fyra och hoppas att han ska flytta sig själv. Han har fyra veckor på sig. 
 
Just det... gyn vill heller inte förstföderskor ska föda i bad. Det blir svårare för de att justera OM det skulle vara så axlarna fastnar eller så. Det var en liten besvikelse, men jag kan i alla fall ligga i badet fram till att jag ska föda. 
 
Just det! En annan grej! Vi fick se lilla bebis i 3D! Tyvärr var navelsträngen i vägen. Men ååååh, vad han var fin. Egentligen såg det bara ut som en bebis. Kunde inte se vem bebis var lik. Det var stora tjocka läppar vi fick se. Och en massa hår! Gud vad jag längtar till honom! 
 
Här är lille plutten!
Med sina tjocka läppar och söta näsa. 
Gullunge...
 

Kommentarer
Hanna säger:

Aaww va söööt, fast man inte kan se så mkt :P Men värsta plutet - så sött!! :)

2014-05-08 | 16:13:27
Lena säger:

jag tycker du borde försöka få kontakt med en svensk bm och fråga hur det är i sverige. jag kan bara säga dig hur det är i schweiz och här får förstföderska föda i bad, sen om bäbisen ligger i säteställningen så får mamman bestämma om hon vill försöka föda naturligt lr inte och läkarna gör iallafall ett vändningsförsök för det finns såna fall då dom lyckats och då undviker man kejsarsnittet...

2014-05-08 | 18:16:03
Lin säger:

Åh, vilken fin pussmun!! ❤️ han har ju fortfarande tid på sig att vända sig. Men förstföderskor så kan det dröja tills de sista veckorna innan bebben fixerar sig ju! Hoppas R tar sitt förnuft till fånga och vill stötta dig vid förlossningen, det är väl det minsta du kan begäran när du ändå ska föda hans son? Fast, det är ju självklart er ensak och ni hittar säkert en lösning som passar er! Kram

2014-05-08 | 18:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback