Klagomål

Kan vi åsidosätta det faktum att graviditet är en underbar grej som man ska vara tacksam över i typ en sekund? Tack... Här nedan följer det helvete jag går igenom ibland. Som jag aldrig, aldrig skulle acceptera om jag inte var gravid. 
  • Halsbrännan från helvetet. Ibland är det så hemskt att jag knappt kan svälja. Speciellt hemskt är det på nätterna. Jag brukar alltid ta två tabletter av graviscon men de senaste dagarna har inte ens det hjälpt. Jag kan börja gråta pga den smärta halsbrännan orsakar. Det spelar ingen roll hur lite jag har ätit. Kan äta lite yoghurt och de svider som fan ändå. Speciellt hemskt är det om jag ligger på höger sida. Då rinner magvätskan in i oesophagus och jag nästan dör. Vilket leder till min nästa punkt. 
  • Jag kan endast sova på min vänstra sida. Att sova på rygg har inte varit aktuellt sedan länge. Och ingen annan position känns bekväm. Brukar dock växla mellan höger och vänster men klarar inte av att ligga på höger sida mer än fem minuter. Så att ligga på vänster sida med ett ben över Rs kropp är den enda position som tillbringar några timmars sömn. På tal om positioner...
  • Sexuellt otillfredställd. Ja. Det finns en speciell ställning som gör att jag kan njuta fullt ut. Nej, jag har aldrig varit en som det varit enkelt för att komma. Det krävs en del jobb. Men inte i den ställningen. Då går det nästan alltid bra. Problemet är bara att jag inte lyckats inta just den positionen sedan flera veckor tillbaka. Denna graviditet bidrar till en viss hormonhöjning, som i sin tur leder till en otillfredställd kåt kossa...
  • Smärta i ryggen. Stackars R. Han masserar och masserar. Och det övergår till ont i revbenen. Det betyder att jag inte kan sitta ner i längre stunder. Har ni provat att plugga inför en tenta liggandes i en säng? Det bara slutar med att jag försöker sova. Vilket jag inte lyckas med såklart (refererar tillbaka till punkt 1, 2 och 4).
  • Sömnsvårigheter. Dels pga de andra symtomen. Dels pga att jag inte kan stänga ut alla bebistankar. Köpa in bebissaker, inreda bebisrummet, hur sätter man på blöjor egentligen? 
  • Huvudvärk till följd av sömnbrist. Dagar jag inte har huvudvärk mår jag så himla, himla bra. Det är så otroligt frustrerande att veta lösningen till sin smärta, men ändå inte kunna göra någonting åt det.
  • Ryckningar i benen. Detta är ändå den största anledningen till mina sömnsvårigheter. Det rycker konstant i benen. Så fort jag känner sömnen krypa sig på så rycker mitt ben. Antingen höger eller vänster ben. Jag kan inte göra någonting alls åt detta. Restless legs syndrome heter det. Jag gråter ut i frustration. När jag är så otroligt trött. När jag ska kliva upp nästa dag och ta mig till skolan och prestera. Och jag har redan legat och försökt sova i tre timmar. Det blir för mycket. I skrivande stund är jag skittrött. Även om jag inte har planer på att sova riktigt än rycker mitt ben. Det är så jäkla jobbigt för jag kan aldrig slappna av. Det galler att hålla igång benen. 
  • Kramper i vaden. Fast detta är INGENTING jag inte kan hantera egentligen. Tänkte bara att det fick vara med på listan när jag ändå höll på att klaga.

Kommentarer
Amanda säger:

Usch vad jobbigt du har det! Men snart när du håller om din lilla son kommer det inte spela någon roll längre. Allt kommer att vara värt det. Man måste få klaga om man har det jobbigt! Kämpa på! Kramar<3

2014-05-13 | 21:47:01
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Hanna säger:

Åh detta låter grymt jobbigt :/ Men du kämpar på bra!! :) Ville bara nämna en grej (hade just tenta på sömnstörningar, hehe, så kan inte låta bli!) nämligen att du kanske borde kolla upp om du har järnbrist? Man kan ju få det när man är gravid har jag hört, och det kan vara en orsak till restless legs! Tänkte bara flika in det, OM det nu är så att du inte redan visste / har kollat upp det. Tänk va skönt om du bara kunde ta ett järnpiller och ryckningarna försvann :) Kram

Svar: Jag har kollat upp mina blodvärden och järnvärdet ser bra ut. Men jag vet inte..; Tack för tipset! Hade varit underbart att kunna ta ett piller och slippa ryckningarna. Kramar!
Snutten

2014-05-13 | 21:50:29
mallan säger:

stackars dig! hade också halsbränna och sendragen i benen ända fram till hon kom ut, mellan krystvärkarna gnällde jag över sendragen och halsbrännan.... åt losec-tabletter och isglass som lindrade halsbrännan i bland, kunde ju inte sova sittandes och mjölk (kalcium) innan sovdags hjälpte liiite.... men snart är han ute, håll ut!

Svar: Håller ut! :D
Snutten

2014-05-14 | 12:03:35
Bloggadress: http://instagram.com/myseberg
bambino.blogg.se säger:

Hahaha visst är det underbart? Som jag löngtar efter mitt gamla jag/kropp...

Svar: Jag har också börjat längta till det!
Snutten

2014-05-14 | 12:34:29
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
Anonym säger:

Hehe. Känner igen mig i det!! Men det är snart klart för min del. Den lille bebisen kommer inom kort. Vi får ta en fika snart!! Näst nästa v? :)

Svar: Sara? :DAbsolut! Smsar!
Snutten

2014-05-14 | 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback