Äckelheten i barnfödande

Jag försöker att förbereda R lite smått och gott inför förlossningen. Jag skulle känna mig tusen gånger lugnare om jag visste att han var förberedd. När han ställer någon fråga om förlossningen eller något gravid-relaterat brukar jag ta min tid och försöka förklara så djupgående som möjligt. Samtidigt vill jag inte avskräcka honom med alldeles för mycket information. Det gäller att bygga upp äckelheten i barnafödandet så sakta att man inte inser hur äckligt det egentligen blir på slutet

Så jag visade R den här bilden här nedan när han frågade exakt vad det var som skulle töjas 10 cm. Jag tyckte det var en bra och "ren" bild. Inget blod. Inget onödigt äckelpäckel. Men vad säger R efter min förklaring...? "Okej, ta bort bilden nu, jag mår illa."
 
Känner lite spontant att jag har lång väg att gå med honom fortfarande. 
 


Kommentarer
sara säger:

Haha stackarn, kanske är moderkakan som gjorde honom illamående?

2014-05-07 | 01:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback