Tankar

Började skriva detta inlägg med "dagen har varit fullkomligt perfekt". Får sedan ett samtal om var jag håller hus. Det andra samtalet idag. Ingen fråga om det passar sig med besök överhuvudtaget. Nej, de ska minsann komma och vill veta vilken tid jag kommer hem. Ska de vänta utanför bostaden eller kommer det att dröja så pass länge att de måste åka hem? Eller ska de shoppa lite till i staden tills jag kommer för att öppna dörren? 
 
Jag blir så jäkla irriterad. Det är så fullkomligt etikett-, vett- och respektlöst. Vem har sagt att jag har tid med besök just idag? Vem har sagt att jag har den orken? Vem har sagt att jag lagat kvällsmiddag för mer än 3 pers? Jag är så otroligt glad att jag sitter på biblioteket idag. Jag har hunnit studera klart två kapitel utan att det knackar på dörren. Utan att jag blir tvungen att öppna och sedan spendera två timmar som underhållning för några som inte orkar laga kvällsmat själva. 
 
Vårat hem har blivit en mötesplats för de flesta familjemedlemmar. Missat bussen? Komma till oss. Shoppat klart? Komma till oss. Hungern smyger på? Komma till oss. Jag är så trött på hela skiten. Och jag SÄGER ju INGENTING. Jag entertainar när de kommer. Jag bjuder på mat. Ibland säger jag att jag är väldigt trött. Men jag vågar inte bråka. Jag vågar inte säga ifrån. Jag vågar inte vara elak. Jag skulle inte orka med ångesten 
 
Just nu gruvar jag mig för vad som kommer hända under dagarna efter förlossningen. Det finns inga som helst gränser som följs. Och jag antar att besöken kommer bli tätare och längre. Långt efter förlossningen också....

Kommentarer
Lin säger:

Vill du ha ett slut på det så måste du ju säga ifrån. Har ju förstått att din relation med svärmor är lite smått ansträngd, men du måste ju tänka på dig själv o er bebbe! Man kan säga en sak på flera sätt, så prata med R om hur ni ska lägga fram det så ingen känner sig trampad på tårna! ❤️

Svar: Ja, vi maste verkligen hitta ett bra sett. För de ser ju absolut inga problem i det.
Snutten

2014-03-03 | 17:45:43
Beyond letters säger:

Tycker att du ska ta upp det med R. Efter förlossningen så vill man ju bara vara i sin lilla lyckobubbla med pappan och barnet. Att njuta i lugn och ro.. Men det kommer du ju definitivt inte att göra om dom kommer traskandes fram och tillbaka på långa besök.

2014-03-04 | 22:29:50
Bloggadress: http://bbeyondletters.blogg.se
Hanna säger:

Hej. Började läsa din blogg idag. Jag och min sambo väntar vårat första barn den 12/8-14. Jag fick låna en bok av en kollega som heter BarnBarnsBoken. Den är jätte bra på många olika sätt. Jag hittade den på Bokus för 99kr st, på de första andra ställen kostar den runt 200kr men vet inte om den finns på andra språk än Svenska.. Då är det tips och regler från föräldrar och barnmorskor till just mor och far föräldrarna. Hoppas att ni hittar ett sett att lösa det hela på!

Svar: Jättebra tips! Ska försöka hitta någon sådan, kanske mest för att bekräfta det jag själv känner kanske...? :)
Snutten

2014-03-06 | 14:21:28
Bloggadress: http://h-mittlivmindagochminaval.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback