Smärta och glass

Jag har sedan en vecka haft så jäkla ont i de undre revbenen på höger sida. Det gör endast ont om jag sitter en längre tid - vilket jag gör då jag studerar större delen av dagen. Jag fattar inte vad det ar. Jag försöker byta position men det enda som hjälper är att antingen ligga ner eller att stå upp. Och dessa positioner är inte direkt optimala för långtidsstudiera. Det ar bara min högra sida som gör ont. Den vânstra är precis som vanligt. Jag har alltså stått ut med det här i ungefär en vecka. Just nu gör det obeskrivligt ont. Det är obehagligt. Mamma tror att det är fôr att bebisen behöver platsen men bebis är bara 20 cm lång och kan väl inte ligga under revbenen redan... Naturligtvis flyttar ju organen på sig. Jag hoppas inte att lever håller på att mosas just nu. Den vill jag gârna behålla. 
 
Utöver detta mår jag hur bra som helst. Igår såg jag av misstag en magnum-glass-reklam och jag blev så sjukligt sugen på det. Kunde inte sluta tänka på något annat än magnum. R vägrade ut och köpa och jag behärskade mig. Även om jag nästan var gråtfärdig. R lovade att han skulle köpa på väg hem från jobbet. Sedan kom han hem tomhänt, så jag blev återigen väldigt nedstämd; Vart var min glass?! Men han begav sig ut strax efter middagen och jag fick avnjuta min magnum-mini. Nu vill jag ha en till. R är väldigt noga med att jag äter nyttigt och ordentligt... så jag förstår inte riktigt hur jag ska övertala honom till att äta en till. 
 
Paketet vi köpte
Nä, nu måste jag ställa mig upp innan jag bestämmer mig för att såga av de sista revbenen. Eller åtminstone slipa ner... Gör så jäkla onttttt! 
 
 

Kommentarer
Martina säger:

Du får väl helt enkelt tala om för honom att den inte är till dig, utan till bäbisen. Det bäbis kräver måste ju bäbis få, eller hur! Problem solved ;)

Svar: Haha, jaaa! En glass till bebis, en glass till mig!
Snutten

2014-03-07 | 07:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback