Snart där...

Vad roligt att ni tyckte att magen sjunkit ner! Jag hann verkligen inte granska bilderna innan jag la upp de här på bloggen. Men nu (när jag förresten är klar med ALLT, ALLT, ALLT) hade jag tid att verkligen djupgranska bilderna. Och jag måste nog ta o hålla med er. Fast jag tycker ändå inte det är en jääättestor och supertydlig skillnad. 
 
 
Nu är väskorna packade. Bebisprylarna är inköpta. Jag har till och med hunnit stryka alla bebiskläder. Vem STRYKER bebiskläder förresten?! Men läste att det är sådant som blivande mammor gör, och då var jag ju tvungen såklart. Det känns som att det är någonting jag glömmer men kan inte komma på vad. Allt på min to-do-list är i alla fall avbockat. Det är skönt, samtidigt som jag kan börja känna mig rastlös. Hade varit skönt att ha ett par onödiga grejer kvar att göra. 
 
Jag har förresten så jäkla ont i blygdbenet. Och jag har aldrig känt mig segare i kroppen någonsin. Promenaderna är verkligen inte lika lätta att klara av. Igår kände jag mig verkligen helt slut. Jag hade ont och var kissnödig. Jag gick sakta och vaggade fram. Yep, jag är supergravid! Men det är faktiskt inte jättehemskt. Att ligga ner och försöka ta sig UR sin position - DET är jobbigt. Resa och vanda sig från en liggande position är inte längre lätt. Men jag tycker att jag klarar mig rätt bra ändå. 
 
Bebis har varit rätt tyst idag. Fosterrörelser bör ej avta under senare delen av graviditeten, men det kan de faktiskt göra precis innan förlossningen. Så jag sitter och letar småtecken ibland. I morgon får förlossningen gärna börja, för då kommer även R hit. :) Och då ska den lilla familjen äntligen bli hel! 

Kommentarer
Amanda säger:

Åh vad spännande! All lycka till!

Svar: Tack, raring!
Snutten

2014-06-29 | 23:08:24
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Jenny säger:

Åhh, är så spänd på din förlossning! Kommer säkert att gå hur bra som helst :) lyssna däremot inte på gamla myter om att barnet ska bli lugnare innan förlossningen, det stämmer inte, blir bebis väldigt stilla ska man ringa förlossningen även om man snart ska föda säger riktlinjerna. Bebis har säkert bara en trött dag däremot :) skulle inte du kunna tipsa om vad du packade i bb väskan? Så spännande att höra :) kram

Svar: Oj, är det en myt? Stod nämligen i min fysiologi-bok! Ska definitivt ringa in om rörelserna avtar. Jag ska definitivt göra ett inlägg om bb-väskan! Kram!
Snutten

2014-06-30 | 09:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback