Skötväskan

Jag har letat efter en skötväska hela veckan och faktiskt inte hittat någon som kan beskrivas som bra OCH billig. Det har varit antingen eller. De "riktiga" skötväskorna inne på babyland t ex var så jäkla dyra, och faktiskt inte så speciella heller. Känns som att priset går upp med typ 350 spänn så fort man lägger till ordet "sköt". Idag gick jag till slut in på Jula efter att varit inne i diverse butiker. Och jag hittade äntligen en "skötväska" som jag tror kommer passa bra för oss. 
 
Det är egentligen en cykelväska... Ligger ni ner och dör av asgarv nu? Tänker ni att "den bruden måste vara dum i huvudet!"? Jag vet inte varför jag fastnade för den. Kanske var det av ren desperation. Kanske var det de dubbla sidofickorna. Kanske var det de stora facken. Min syster tyckte att den var praktisk men himla ful. Så hon sitter och "pimpar" den nu. Bland annat syr hon fast en liten nalle.
 
Tänkte att det kanske skulle vara ett bra tips för er blivande mammor som också inte gärna vill spendera en förmögenhet på smågrejer. Denna väska kostade 129 kronor. Inne på JULA, som sagt. 
Ikväll ska denna packas!
 

Kommentarer
linnea säger:

När vi var på jakt efter skötväska kände jag precis som du, de var helt orimligt dyra på "baby-kedjorna". Fyndade vår för 50 spänn på Stadium. Mycket fack, bra axelrem, och himla smidig. Dessutom nästan identisk med en vi såg på Babyproffsen, som kostade mer än tio gånger så mycket!

Svar: OJ! Vilket kap!
Snutten

2014-06-22 | 20:00:44
Inger säger:

Jag hade turen att fynda mig en suverän skiphop väska via köp och sälj för 150:-. Har även sett att många kör på vanliga handväskor nu mera (större modeller så klart) , de har super fina på HM :)

2014-06-22 | 20:44:35
Bambino säger:

Stor handväska på ullared köpte jag för 139 kr. Kanonbra! Håller med om att priserna är helt orimliga.

2014-06-22 | 23:22:37
Bloggadress: http://bambino.blogg.se.
Ida BF 11 juli säger:

Stadium har en jätte bra för 99kr :)

2014-06-23 | 21:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback