Babyskydd

Jag vet inte vad jag skulle gjort utan bloggen faktiskt! Från allra första början har jag varit inställd på en lång och utdragen förlossning. Men jag hade inte förberett mig på att det skulle bli ett "stort" barn. Var rätt orolig hela natten, och kände att det var ju typiskt... Att man skulle få förlossningspanik precis innan BF. Men så vaknar jag upp till lugnande kommentarer. Klart jag klarar detta! 
 
Idag har vi förresten köpt ett babyskydd! Ni ska veta att det var bara i förra veckan som jag lärde mig vad ett "babyskydd" var. Varför säger man inte bara bilbarnstol? För bebisar? Varför insisterar bebisvärlden på att förvirra blivande föräldrar? ÄH. Nu har vi det mesta avklarat. Jag var och shoppade idag också. Köpte lite fler kläder, men faktiskt ingenting i storlek 50 (förutom byxorna). Om det nu är ett stort barn kommer nog storlek 56 passa ganska snabbt. Och jag lär shoppa efter bebbens ankomst också. 
 
Visst ser det mysigt ut? Skulle gärna vilja ligga i den där. 
 

Kommentarer
klara-mamma till Hanna säger:

Exakt ett sånt hade vi med, visst är den från Biltema? :)Dock så rä den väldigt liten så kommer inte alls kunna ha den så länge som märkesstolarna! Vi var tvungen att byta när hon var 5-6månader.

Svar: Oj! Vad snabbt. På förpackningen står det ju 0-15 månader - men så billig som den är får man nog räkna med att behöva byta ut den på grund av ett och annat. Kram!
Snutten

2014-06-26 | 18:53:40
Bloggadress: http://kmv.blogg.se
Anonym säger:

Fattar inte heller varför det heter babyskydd! Försökte prata med min mamma om det och hon fattade inte alls vad det var så det hette nog inte så förut? Konstigt iaf!

2014-06-26 | 21:59:00
Ida v 38+5 säger:

Min syster hade en sån från Biltema (själv ska jag hyra från NTF, 650 kr för 9 månader) hennes son kunde inte alls sitta säkert i den. Den gick inte att dra åt eller fästa på ett säkert sätt i bilen. Dom kunde bara använda sin 2 gånger. Dubbelkolla att den kan fästas i bilen och att man kan spänna fast barnet ordentligt. Vill absolut inte göra dig nervös bara uppmärksam.

Svar: Av vad jag har sett går den att spänna åt och lösgöra. Det kanske är en nyare modell? Samt att det går att fästa i bilen också. Men den ska ändå användas tillfälligt medan jag är här i Sverige. Kram!
Snutten

2014-06-26 | 22:00:42
Ida säger:

Okej ! Vad bra. Ja den kanske har blivit bättre :)

2014-06-27 | 07:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback