Igångsättning

Hej, finaste finaste människor. Ni som stöttar och följer med på denna resa tillsammans med mig. Idag har jag gått in i vecka 43. Jag minns hur exalterad jag brukade bli av en ny vecka. Det är inte riktigt samma sak just nu dock.


Jag sov väldigt bra i natt också. Jag gillar att vara nerdrogad måste jag erkänna. Vaknade av att mamma skrek på telefon. De hade ju nämligen sagt att de skulle ringa oss och sedan skulle vi få komma in. Men runt halv tio hade vi inte fått något samtal. När mamma ringde in för att fråga sa de: "varför kom ni inte in vid 08? Nu får ni en tid lite senare på dagen." Mamma flippade då.

Resultatet blev i alla fall att jag nu ligger på sjukhuset efter en undersökning. De är redo att sätta igång mig. Tror att det blir med cytotec. Håll tummarna för att det går smidigare nu!



Kommentarer
Sara säger:

Haha ja som där förbaskade apparna, 1177's app slutade att funka vid 43 och började räkna om.
Lycka till nu! Hoppas du hittar energi och kör skiten ur barnmorskorna!
Skulle som förresten använda cytotec?
Fick gel på livmodertappen, från första värk till hon var ute var 4 timmar, så det funkade tydligen. Och vart vattnet tog vägen vet jag än idag inte. Pyspunka kanske:)Kram

2014-07-23 | 13:38:06
ida säger:

Snart är han här :)

2014-07-23 | 15:45:54
Anonym säger:

Det är väl cytotec som är förbjudet för att det är livsfarligt för både mor och barn vid igångsättning??:( hoppas du inte behövde ta den medicinen!
http://svenska.yle.fi/artikel/2012/10/24/sverige-forbjuder-cytotec-vid-forlossningar

2014-07-23 | 20:09:13
Sussi säger:

Åh vad jag håller tummarna att det snart är dags! Läser men är sjukt dålig på att kommentera :( Men minns hur långdraget det kändes. Blev ju också igångsatt.. Inlagd på fredag och måndag kikade han ut =) Snart är er lille här!

Och du.. be om - nej KRÄV - Propess, ett läkemedel som (till skillnad mot Cytotec) är ett godkänt läkemedel för just igångsättning. Det fick jag.

2014-07-23 | 23:48:53
Bloggadress: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback