Hos BM

Det hade tydligen blivit dubbelbokning på mödravårdscentralen så vi fick vänta ett tag innan vi kom in. Jag vägde mig och nu visade vågen totalt +11 kg. Det tycker jag känns alldeles lagom. Vi pratade lite om den kommande förlossningen och hon lyssnade snällt på när jag sa att jag ville att bebis skulle komma snart för att det inte skulle bli ett för stort barn. Hon sa att hon förstod, men att min kropp säkert kommer att hantera det galant. Och om inte så har vi faktiskt världens bästa sjukvård! 
 
Jag ville verkligen att hon skulle kolla om jag var öppen eller inte. Jag nämnde också att jag fått ordentliga värkar efter och under mina promenader, men att de alltid slutade tvärt efter. Hon sa att hon skulle ta en titt för att se om de gjort någon nytta. Jovisst, sa hon. Jag är inte öppen, men cervix är riktigt mjuk. Hon tippade på en förlossning om 2-4 dagar. Vet inte hur "rätt" barnmorskor brukar ha. Men skönt att höra att hon inte trodde att jag skulle över tiden med 7-14 dagar i alla fall. 
 
Själva undersökningen var ju verkligen inte behaglig. Det gjorde ont och värkte ett litet tag efteråt. Hoppas att lille plutt uppmärksammar vägen ut. Just nu tror han nämligen att det är genom naveln någonstans utgången finns. Och just det! Nu är han även fixerad!!! Så himla duktig pojke. På föräldrakursen fick jag veta av en annan barnmorska att jag ska se till att åka in till förlossningen så fort jag får värkar så att jag kan kolla positionen på bebis. Ligger han inte fixerad så kan han vara i säte igen. Men nu ska jag vänta till 3 värkar på 10 min. 
 
Nu ska jag ut på den dagliga promenaden. Hoppas att det går bättre än igår. Igår fick jag stanna upp ett par gånger, och jag tror att mamma blev uttråkad av mitt låga tempo. Vi hörs ikväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback