Fem dagar över.

Inatt: Värkar som gör så att jag var tvungen att låta lite. Regelbundna och bra. Trodde att det skulle bli bebis till nästa natt. Sover mycket lite. Och värkarna fortsätter till långt in på morgonen. Sedan avtar smärtan. Intervallerna blir längre. Smärtan går att hantera. Ibland är bara magen hård och jag känner inte ontet. Tillsammans med värkarna har lite av min positiva inställning försvunnit... Aterigen trodde alla att det var på g. Men kroppen bara luras. Elakt. 
 
Jag känner de fortfarande. Känner ett litet tryck neråt. Men de är inte smärtsamma längre. Kvar är jag. Trött. Jag ska nu ta igen på sömn. Och försöka hantera besvikelsen på bästa möjliga sätt. Jag vet ju att det kommer ske snart. Jag vet ju att det som hände är en del av processen. Det ar bara så jobbigt att hoppas och sedan tvingas inse verkligheten. Ingen bebis idag, heller. 

Kommentarer
Jennie säger:

Vet precis hur det är. Jag hade dock inte ens några värkar, trodde till slut att det inte ens fanns en bebis. Men när jag minst anade det ;)....! Det är värt all väntan, det kan jag lova.

Svar: Längtar alltid lite extra när jag läser detta! <3
Snutten

2014-07-13 | 16:42:03
Bloggadress: http://lillapyret.se
Anonym säger:

Måste vara riktigt tufft :(

2014-07-13 | 17:27:14
Malin säger:

Håll ut! Bebisen kommer komma ut ;) hade inga förvärkar men helt plötsligt 02.30 på natten kom första värken, en vecka över tiden, när jag minst anade det. Vet att det verkligen är drygt att vänta men se det som att kroppen övar, den vill vara så väl förberedd som den bara kan :)

Svar: Hoppas att det blir så för mig med! Kram!
Snutten

2014-07-14 | 11:07:01
Anonym säger:

Åååååh du är SÅ duktig! Hejar på ända från Östersund!
Fan jag är sämsta sortens pushande då min pluppa kom 18 dagar över.
Och att säga vila är det tråkigaste man kan få höra, men jag testade typ ALLT. Från sex till häxbrygd, det enda det gav var halsbränna;)
Känner ändå för dig när dagarna går, har ni 14 dagars regel där ni bor att dom då sätter igång?
Jag grät från dag 12 och dessa förbannade kontroller på sjukhuset i Östersund. Helst hade dom väntat 20 dagar eller tills förslossningen skulle starta själv. men då kom en barnmorska och sa ifrån. Var nämligen inte alls mogen, inte öppen eller minskad livmodertapp, så skulle det ha kört igång själv så vette fan om ungen hade fötts i september istället! (Beräknad 1. Augusti)
Som sagt, kanske inte det roligaste att höra. Men jag tror ändå att lillkillen är här snart!

Svar: Så himla intressant att läsa! Och vilken historia! Tack för all pepp! Vi har 14-dagars regel och sedan sätts man igång, så max en vecka till! Kramar!
Snutten

2014-07-14 | 13:45:57
Anonym säger:

Missade mitt namn, tänkte inte vara anonym;)

2014-07-14 | 13:46:37
Lin säger:

Nu är det två dagar sedan du senast uppdaterade bloggen! Har bebis kommit, eller?!? Tänker på dig! Kramar

Svar: Tack för tankarna, bebis är fortfarande i magen!
Snutten

2014-07-15 | 09:25:26
bambino.blogg.se säger:

Jag är oxå nyfiken! Vad händer!?

2014-07-15 | 11:22:31
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/
amanda säger:

Tror du föder barn!!

2014-07-15 | 11:47:09
bambino.blogg.se säger:

Ja det tror jag med!!!

2014-07-15 | 13:31:09
Bloggadress: http://bambino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback