v16+3

Jag är fortfarande lite rädd över att det ska vara något fel. Jag minns lättnaden efter min blödning i första graviditeten i v7+3. Hade blött lite, men gick in och fick veta att allt såg jättebra ut. Sedan blödde jag mer. Jättemycket. Akte ju in igen och fick veta att bebisen växt precis som det ska! Minns verkligen den falska glädjen... Tredje gången vi åkte in fanns det inget foster kvar....
 
Jag försöker tänka logiskt. Jag är ju faktiskt i vecka 17 nu. Det är inte samma sak som för 10 veckor sedan. 
 
Jag blöder lite grann. Men jag ser att det börjar bli brunt nu. Hoppas att det avtar helt till i morgon. Läkaren rekommenderade vila. Jag får dock ångest av att lägga mig i sängen. Jag är rädd för att Rs pappa (som är hos oss idag) ska ta illa upp. Var precis uppe och lagade middag men känner att jag behöver vila nu. Har sagt till R att jag helst inte ville berätta för någon. Fast jag berättade ändå för min mamma. Hade inte bestämt mig för att göra det förrän orden kom ur munnen på mig. Det var skönt att prata ut ändå. 
 
I morgon ska jag boka ett ultraljud. Läkaren sa att man måste kolla upp bebisen varenda månad. Bara bra och tillfredställande tycker jag! Börjar känna bebisen igen nu. Jag kan inte fatta att huvudet är vid naveln. Alltså jag har jag läst och skrivit om bebisens längd. Men helt ärligt... Femton cm...?! Så otroligt häftigt. 

Kommentarer
Lin säger:

Men fy!! Så otäckt!! Men vad skönt att ni fick se att allt var bra.. Kan inte ni bara få slippa all oro nu....? Bra att ni åkte in och skönt att du kan stötta dig på R! Följ läkarens råd och ta det lugnt, skit i R's föräldrar... Kramar!!

Svar: Jo, jag försöker! Problemet ligger ju hos mig. De har ju inte sagt något sen den senaste gången så jag borde bara ignorera! Kram!
Snutten

2014-01-26 | 17:57:40
Ninni säger:

Hej!

Snubblade in på din blogg.. vet att jag följde dig lite i höstas via familjeliv! :) Jag är i v.17+4 så vi är väldigt nära varandra! har börjat känna den lilla också genom "rullningar" riktigt spännande. Du verkar kämpa på riktigt bra! Blev så nyfiken på vilket land du bor i? om de inte är för avslöjande! kram!

Svar: Bor i Belgien! Kram!
Snutten

2014-01-26 | 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback