v14+2

Idag ska jag ut och övningsköra. Nästnästa vecka är det uppkörning. Jag är lite nervös men känner att jag klarar det. Det skulle vara så himla tråkigt att misslyckas. Jag vill gärna vara klar med skiten innan jag får mer ont i ryggen. Jag har ont ungefär varannan dag i nedre delen av ryggen. Och jag kommer inte kunna göra min uppkörning längre in i graviditeten. Och jag vill vara klar innan bebis kommer. 
 
R kanske ska iväg på en resa i september. Hans bror gifter sig. Inte i samma världsdel. Utan i Kanada. Jag har sagt att jag inte vill med på en så lång resa när bebis bara är typ 2 månader. Så det kan bli så att R åker iväg utan mig. Då vill jag ju ha en bil och vara lite självständig. Det var anledningen till att jag mådde så dåligt för ett par veckor sedan. R tyckte det var jätteviktigt att jag följde med, men jag ville inte kompromissa. Jag sa att han mer än gärna får åka. Jag klarar mig. Men han vill inte åka utan mig heller. 
 
Tog även upp detta med svärfar att det inte är säkert att jag kan vara med på ceremonin. Till svar fick jag att det inte var någon som helst press på mig. Och Rs bror förstår också situationen. De kommer att ha en fest här i Belgien också och då kan ju jag vara med. Efter detta lugnade jag mig. Och R också. Men nu försöker han övertyga hans bror om att gifta sig nästa år istället. Hehe. Hur som helst. Hade tänkt bjuda bästis hit från Sverige när de åker bort. Vi har inte sett varandra på en evighet känns det som. Så nu känns det inte lika hemskt. 
 

Vad skulle ni göra i min situation? Egentligen kan man ju flyga med en bebis, men skulle ni? Och att lägga 6000 spänn på en biljett och stanna i 1 vecka bara känns dumt. Sedan har inte R ledigt så länge att han kan stanna i 3 veckor som familjen har tänkt att göra. Att sedan ha med sig alla grejer till en spädis och... njaaa. Det känns bara så komplicerat. Så hur skulle ni göra? 

Kommentarer
M säger:

Jag hade inte åkt.

2014-01-11 | 12:57:47
Anonym säger:

Nej det tror jag kan bli väldigt jobbigt! Min lilleman är 6veckor och jag skulle inte ha någon lust med lång resa om 2veckor. Blir väldigt mycket bök, även om min bebis är lugn och medgörlig skulle jag inte vilja. Jag skulle orka, men inte vilja :)

Svar: Känner likadant.
Snutten

2014-01-11 | 13:15:17
A säger:

Nej verkligen inte....

2014-01-11 | 14:09:20
Lin säger:

Svårt det där, men känner du dig osäker så åk inte! Kan ni vänta till sista sekund med att bestämma er så gör det.
Vi bilade ju till min systers bröllop när Lukas var 6 veckor, och det funkade.. Men hade inte gjort det om det inte varit min systers bröllop...
O när Lukas var 3,5-4 månader flög vi ju till Grekland och det gick jättebra! Men 3,5 h på flyg var ok, hade inte lockat att flyga längre...
Men det är ju upp till var och en :) sen vet ni ju inte om ni får en nöjd o glad bebis eller i värsta fall en kolikbebis... Man ska ju ha ork med...

Svar: Jag känner att jag kan bila, och till och med flyga när det är nära. Typ två-tre timmar. Samt om man ska bo med folk man känner. Men att sitta på hotell eller hos folk man knappt känner... det känns bara jobbigt. Vill inte alls gå igenom det där. Första perioden hade jag räknat med lugn och ro.
Snutten

2014-01-11 | 16:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback