Pojke eller flicka? TEST!

Hej allihopa! Här kommer ett mycket "vetenskapligt" test som jag sammanställt med hjälp av DENNA sida. Det är superroligt att spekulera i om jag ska få en pojke eller flicka. Och jag är väl medveten om att det är just spekulationer! Men vad spännande! Nu ska jag räkna ut mitt resultat! 
 
 
1. Hormonranden?
(x) Från naveln till fiffi
(  ) En hel rand genom magen.
 
Flicka. 
 
 
2. Hög eller låg mage? 
(x) Hög
(  ) Låg
 
Flicka. 
 
 
3. Torr eller mjuk hud? 
(x) Torr
(  ) Mjuk
 
Pojke
 
 
4. Håret
(x) Tjockt och fint
(  ) Torrt och tråkigt
 
Pojke
 
 
5. Viktuppgång
(x) Mest framtill
(  ) Mest lår och rumpa
 
Pojke
 
 
6. Nummer 
- Alder vid befruktning + månad av befruktning = 21+10 = 31
(  ) Jämnt 
(x) Ojämnt
 
Flicka
 
 
7. Sugen på...
(  ) Salt
(x) Sött
 
Flicka
 
 
8. Illamående
(x) I tidig graviditet
(  ) Inte alls
 
Flicka
 
 
9. Fötter
(  ) Kallare
(x) Som vanligt 
 
Flicka
 
 
10. Utseende
(x) Vackrare än vanligt
(  ) Ingen vacker syn.
 
Pojke
 
 
11. Finnar
(  ) Mycket
(x) Lite
 
Pojke
 
 
12. Sova
(x) Höger sida
(  ) Vänster sida 
 
Flicka
 
 
13. Håriga ben
(  ) Växer snabbare
(x) Växer som innan
 
Flicka
 
 
14. Min egen gissning. 
(  ) Flicka
(x) Pojke 
 
Tydligen har 71 % av mammor rätt när de gissar! 
 
 
15. Kinesiska kalendern
(  ) Flicka
(x) Pojke
 
 
Atta av femton var flicka! Tyvärr var det inte supertydligt men det tippar ju ändå över på en liten flicka. Vissa saker var jättesvåra att besvara. Men jag gjorde lite som jag trodde. Som sagt, det är inte världens mest pålitliga test. 
 
Varför JAG har en känsla av att det är en pojke är för att jag bara drömt om att jag fått en pojke. Jag har sällan drömt om en flicka. Men mamma säger att det är precis tvärtom då. Att man istället ska få en flicka då. Haha. Nej, alltså, jag har verkligen ingen aning. 
 
 
Nu vill jag veta vad ni får! Så ni som är gravida får posta denna lista på er blogg. Har ni ingen blogg så kommentera under detta inlägg. Jag vill VETA! Det blir så roligt att jämföra med senare! Och ännu roligare om ni vet vad det är ni ska ha! 

Kommentarer
Malin säger:

Hej! Blev så ledsen när jag läste om din blödning, att du och R inte kan få känna lugn och njuta fullt ut! Skönt att det gick bra iaf men fy så läskigt.. :(
Och sen till testet! Jag och min R var övertygade om att det var en pojke, jag drömde om det flera gånger och det kändes så. Jag gjorde något test (vet inte vilket riktigt men ett liknande) och det visade tjej! Sen på ul så frågade vi om könet och det visade sig vara en tjej :) sen kan vi ju inte vara helt 100 innan vi sett själva men ganska så säkert är det ju iaf.

Svar: Jag veeet. Trodde att vi skulle få njuta nu... men men. Jag gjorde testet fôr att det ar så roligt att spekulera. Vet att man inte kan vara riktigt 100 till efter födseln men jag vill veta ALLT om bebis redan nu! :D
Snutten

2014-01-27 | 14:10:15
Martina säger:

Om man skulle gått enligt allt sånt där så skulle vi fått en flicka. Jag sa iofs väldigt tidigt att jag trodde det var en pojke, och nog kom det ut en med snopp alltid. Såattee...bara så du vet...eller nåt ;)

Svar: Var det en överraskning? Eller såg ni på ultraljudet också? Och nej, jag tar inte testet sådär jätteseriöst. :D
Snutten

2014-01-27 | 14:43:58
AMANDA säger:

Jag var 100% sätt z var en tjej ;) Tror på pojk!

2014-01-27 | 16:25:17
Bloggadress: http://mammatillz.blogg.se
Lena säger:

Jag tycker du har en typisk pojkmage (så gott jag kan se på bilderna) =)

2014-01-27 | 20:09:50
Amanda säger:

När jag blev gravid var jag säker på att vi skulle få en pojke! Men ju mer jag "lärde känna" henne så blev jag mer och mer säker på att det var en flicka. Jag gjorde samma test och det visade flicka och likaså ultraljudet:-) Så när hon föddes var jag så säker på att det var en flicka att jag inte ens frågade:-)

2014-01-27 | 21:49:18
Bloggadress: http://mandyinmakeup.blogg.se
Martina å säger:

När jag gjorde det där testet så blev det pojk.
Men UL visade tjej, så vi får väl se vad som tittar ut :)

Svar: Vilken vecka är du i? :D
Snutten

2014-01-28 | 07:07:42
Martina säger:

Det var en överraskning. Vi tyckte att det var lite spännande att inte veta, vilket var tur för på barnmorskan på RUL sa att hon nog inte hade kunnat ta reda på det, barnet ville inte visa upp sina privata delar. SÅ vi hade förberett allting så neutralt som möjligt och hade båda namnförslagen klara. När det väl kom ut en pojke så var det så självklart för mig, jag hade nog blivit chockad om det varit en tjej. :)

2014-01-28 | 15:34:30
Martina Å säger:

Jag går in i vecka 26 imorgon :)bf 13 maj! Spännande
med UL snart ? Gud va spänd jag var, känns fortfarande som det var igår, & jag ångrar inte en sekund att jag kollade kön:)

Svar: Så otroligt skönt att höra! Jag tror faktiskt att det blir mer som en lättnad att veta! Grattis till vecka 26! :D Kram!
Snutten

2014-01-28 | 19:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback